______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Kicsi autóval kell nagyot menni! Kérdezz-Felelek Extra

hirdetés

Péter korábbi driftes videókat nézegetve eldöntötte, hogy ő is kipróbálja magát a sportágban. Lelkes amatőr, aki az alapok kialakítására kíváncsi első körben. Szerencsére pont van a szerkesztőségben valaki, aki már alaposan beleásta magát a drift rejtelmeibe.

 

Autós sportágként aránylag új irányzat a driftelés, mely sajnos egyre kevesebb teret kap. Szerencsére azonban vannak még érdeklődők, akiket vonz a gumik látványos koptatása. Ilyen Péter is, aki még csak most vágna bele az alapok kialakításába.

“Kedves Speedzone!

Leginkább Pistához intézném a következő kérdésemet: A korábbi videók kapcsán elkezdett motoszkálni bennem, hogy én is elkezdek hobbi szinten drifteléssel foglalkozni.

hirdetés

Mai viszonylatban milyen alapokkal érdemes próbálkozni? A BMW E30 már közel az elérhetetlen kategóriát jelenti. Ha nem illegálban szeretnék tovább menni, akkor milyen lehetőségek lehetnek Magyarországon a gyakorlásra elfogadható anyagi feltételek mellett?

Nagyon köszönöm a válaszod!

Péter”

Pista egykoron komoly mennyiségű pénzt és időt ölt a driftelésbe, így mondhatni bőségesen belelátott a drift és a sportág magyar hátterébe. Álljon hát itt tőle pár sor, hogy mire kell figyelni, ha el szeretnénk indulni ezen a rögös, de felettébb izgalmas úton.

hirdetés

Szia!

Kezdésnek az E30-at már felejtsd el. Szerintem az első autód legyen a Feláldozhatók közül való, azt ütni fogod, hibázol, kicsi fal, kicsi tető, kiütöd alóla a futóművet, stb. Olyat keress, amit aránylag fájdalommentesen fenn tudsz tartani, vagy ami strapabíró. Nem az autó lesz a szívás, hanem a trélerbérlés, gumizás, stb.

Készítette: Stiopa – A feltöltő saját munkája, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19339659

Jó, ha van pár cimborád, akikkel lehegesztesz (mert manapság egy rendes sperrdifi 4 kilónál kezdődik) egy lehető legrövidebb végáttételes (anyagi körülményekhez képest) M50B20-as 320i E36-ot, szedánt (könnyebb pótolni a kasztnielemeket), legalább egy olyan csövet gyártatsz bele, amit olyan csinált, aki amúgy ezzel foglalkozik (ne gázcsőből, sufniban, pálcával, ezen ne spórolj) és onnan kezded el összerakni.

De a legjobb, ha megveszed készen, papír nem kell, odaviszed egy-egy edzésre vagy kisebb eventre és gyakorolsz. Minden ki van találva hozzá, a lengőkaroktól a hűtésen át végig, én sem tudtam agyonverni a sajátomat anno, bár a Hacsihoz képest orrtúrás és unalom volt vele menni. Sajnos egyre kevesebb helyre tudsz majd menni, mert nem igazán kedvelik ezt a fajta szórakozást egyre több helyen, macerás a takarítás, tönkremegy az aszfalt stb. de azért vannak még.

Kalocsán rendre szerveznek a srácok jó bulikat, Tököl is járható és erre-arra az országban vannak kisebb placcok. Ha belecseppensz, tudni fogod magad is. Ja, nagyon fontos: ne hagyd magad belevinni a sűrűbe, kezd az elején és meglátod, hogy megtetszik-e, ne ugorj bele mindjárt a tutinak mondott vételbe. Kicsi autó-kicsi kerék-kicsi gumi-alacsony költség. Aztán majd úgyis hozza magával a többit. És kerüld el a kormányszögbuzulós felfogást: tempó nélkül helyben esztergálni már senkit nem èrdekel. Jó, ha van, de nem az az Isten.

Az alacsony hőfokú termosztát és a nagyobb átmérőjű szervócső legyen veled!

Pista

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button