______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Kevés kilométeres W203 C osztály? Hol a buktató? Kérdezz-Felelek Extra

hirdetés

Antal egy 17 éves, de 100 ezer kilométeres futásteljesítmény alatti Mercedes C osztály megvásárlását tervezi. Na de vajon mekkorát lehet bukni egy ilyen szemre újszerű, mégis idősödő német prémiumon? Peti válaszol!

 

A W203-as Mercedes C osztály alapvetően közkedvelt modell volt a maga korában, mára viszont kezdenek elfáradni a gyakran futó példányok. Persze, azért még lehet találni szemre szép állapotú példányokat, Antal is belefutott egy ilyenbe, ráadásul elég kedvező áron.

“Sziasztok!

Lehetőségem van megvenni egy 2006-os Mercedes C180-at, kompresszoros, automata váltós, ~97000km-el második tulajdonostól. Elnézve az árakat a 2.2m nagyon barátinak tűnik érte. 
Mikre kellene odafigyelni ennél a modellnél? Rozsdát nem láttam (bár mondhatjuk, hogy hozzászoktam egy 2004es Mazda 6 után), a motor szépen jár. A váltóban érdemes egy olajcserével kezdeni? Bármilyen tanácsot szivesen veszek! 
Köszönettel,
SzA”

hirdetés

Mivel Peti eléggé otthon van a 90-es és a 2000-es évek Mercedeseiben, adta magát, hogy ő ugrik rá a témára egy mélyraható elemzéssel.

Kedves Antal!

Mivel hasonló dilemmával birkóztam meg nem sokkal korábban, engedd meg, hogy válaszoljak a kérdésedre! Egy C osztály mindenképp csábítónak tűnhet, főleg ilyen kedvező áron és szerintem a W203 már bőven van elég modern, és rendelkezik minden olyan kényelmi- és biztonsági funkcióval, hogy a mai közlekedésben ne érződjön elavultnak. Ebben a C180-ban már az M111 kódjelű 1.8-as már alapverzióban is kompresszoros, így a lomhaságtól sem kell tartanod, 143 lóerő már elegendő, hogy fel tudd venni a mai közlekedés ritmusát. Természetesen a városi fogyasztásod jó eséllyel át fogja lépni a 10 litert, de ezzel gondolom tisztában is vagy.

hirdetés

Az átnézésnél a legelső szempont, ahogy te is írtad, hogy a rozsdára nagyon figyelj. Sajnos a típus és úgy alapvetően az ilyen korú Mercik nagyon hajlamosak a rohadásra. Ha teheted, vidd el egy szervizbe, ahol meg tudják emelni és te, vagy nálad jobban hozzáértő segítőd meg tudja vizsgálni. Ezen szándékodról érdemes az eladót már az első telefonhívásnál tájékoztatni, hogy ne legyen belőle később konfliktus. Vigyázz, hogy ne impulzusból vásárolj, mert egy külsőleg szép autó sajnos rejthet hibákat, amiket később megbánsz.

Mivel egy relatíve kevés kilométeres példány a kinézetted, más problémák kevésbé fenyegetnek, de azért vegyünk át még pár dolgot, amire érdemes figyelned. Az első futómű kényes, bár minél nagyobb motoros (nehezebb), ez annál jellemzőbb, így az 1.8-assal szerencséd van. Ha dübörgő hangot hallasz elölről az úthibáknál, az utalhat a toronyszilent elhasználódására. Egy égve maradó légzsák visszajelző, vagy ABS/ESP lámpánál gyanakodhatsz elektromossági problémára, korrodált vezetékekre, amik súlyos szerviz számlával fenyegetnek.

A xenonos fényszórók szintén hajlamosak elromlani, így mindenképp vizsgáld meg, hogy rendben működnek-e! Írtad, hogy automata váltós a kiszemelt. Mivel közel jár a százezer megtett kilométerhez az óraállás, én mindenképp javaslom, hogy ha ezt veszed meg, kezd abban is egy olajcserével és a tesztkörön figyelj rá, hogy rendben váltja-e a fokozatokat, nincs semmi döccenés váltásnál! Ha minden szempontból megfelelőnek bizonyul az autó, akkor szerintem ennyi pénzért egy nagyon komfortos, megbízható társad lesz, viszont főleg a rozsda, elektromossági gondok, vagy váltó bárminemű hibája rövid távon ráköltetheti magára a vételár akár teljes egészét, így légy nagyon megfontolt és lehetőség szerint nézz meg több eladó példányt, mielőtt meghozod a döntést! Ajánlom, hogy nézz alkatrész árakat is hozzá, hogy tisztában legyél az esetlegesen később felmerülő költségekkel!

Sok szerencsét a vásárláshoz!

Üdv,

Bessenyey Peti

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button