Készül a sportváltozat a Peugeot 508-ból, de nem lesz olyan erős, mint a tavalyi koncepció
A Peugeot még tavaly a Genfi Autószalonon mutatta be az 508 Sport Engineered hibrid koncepciót, melyet akkor még csak egyszerű erőfitogtatásként kommunikáltak. Most kiderült, hogy többre hivatott ennél a kocsi: lesz széria változat is belőle.
A tavalyi Genfi Autószalon egyik legfelkapottabb újdonsága volt az 508 Sport Engineered koncepció, mely lényegében az új 508 generáció teljesítményre kihegyezett konnektoros hibrid kiviteleként borzolta a kedélyeket. A rajongók azonnal rákaptak és követelték a szériagyártást, ám egy évvel ezelőtt még nem tudtak semmit sem ígérni a gyáriak az üggyel kapcsolatban.
Most azonban változott a helyzet, már gyakorlatilag kész van a szalonokba szánt változat is, mely az 508 paletta legerősebbjeként képviseli majd a franciákat a Volkswagen Passat GTE és a BMW 330e ellen. A hibrid hajtás alapja jelen esetben egy 1,6 literes négyhengeres turbós benzines egység, melyet két elektromotorral egészítenek ki. Az egyik villanyos az első tengelyt hajtja, míg értelemszerűen a másik a hátsóval teszi meg ugyan ezt. Ezzel a rendszer összteljesítménye 350 lóerő lesz, ami ugyan 50-el kevesebb, mint amit a tavalyi koncepció tudott, de panaszra továbbra sem lehet okunk.
A tanulmány esetében 4,3 másodperces 100-as sprintet kommunikáltak a gyáriak, így erre pár tizedet rá kell számolni a végleges Sport Engineered esetében, de még így is minden idők legdinamikusabb 508-asa érkezik meg még idén a kereskedésekbe.
Azt is tudni lehet már, hogy a hibrid rendszert egy 11 kWh-s akkumulátor csomag látja el energiával, mely 50 kilométernyi tisztán elektromos autózást tesz lehetővé, amennyiben a sofőr lemond az újdonságban rejlő dinamizmusról.