Izomsorvadás Amerikában
A koronavírus járvány lényegében az autóipar minden területén érezteti a hatását. Nem jelent ez alól kivételt az amerikai izomautók piaca sem. A nagy trió egyaránt vesztett vásárlókat, ám egyértelműen a Camaro jött ki legrosszabb módon a sztoriból.
Az idei év első felét bátran mondhatjuk, hogy minden létező értelemben taccsra vágta a koronavírus járvány. Mind közül azonban talán a világ legnagyobb iparága, az autóipar kapta a legnagyobb pofont. Nincs olyan piac, ahol ne számoltak volna be drasztikus kereslet visszaesésről, ami természetesen katasztrofális következményeket jelent a gyártók számára.
Természetesen Amerika sem marad ki a szórásból. Viszont mivel a tengerentúlon még mindig javában tombol a járvány, ráadásul a rasszizmus elleni megmozdulások is kedvezőtlenül hatnak az eladásokra, nehéz megjósolni, hogy milyen drasztikus lesz a végkifejlet. Az biztos, hogy már most az év második negyedében érezhető mértékben estek vissza a megrendelések, ami az izomautók iránti kereslet csökkenését is jelenti egyben. Sőt, azok sínylették meg csak igazán a történteket!
Ford Mustangból például 27 százalékkal kevesebb példány talált gazdára, mint tavaly ebben az időszakban, hiszen csak 15 ezer darabos értékesítést sikerült produkálnia. Persze, ez még magában egy tűrhető darabszámnak minősül, viszont a kiesett 6 ezer darab biztos, hogy meg fog látszani a márka költségvetésében. A Dodge Challengerre a szóban forgó időszakban csupán 9800 megrendelés érkezett, ami viszont már 35 százalékos visszaesést jelent az eddigi 15 ezres átlaghoz képeszt.
A járvány egyértelmű vesztese viszont a Chevrolet Camaro. A GM izomautója ugyanis az egy évvel ezelőtti adatokhoz mérten a vásárlók csaknem felét elvesztette. Az Egyesült Államokban összesen 6675 darabot sikerült eladni belőle, Brazíliában pedig például összesen egyetlen egy példány talált gazdára az eddigi negyedéves 40-50 darabos átlag helyett.
Az amerikai vásárlók tehát, legalábbis azok, akik a hazait részesítették előnyben, most még kivárnak és tartalékolnak. Viszont az a furcsa helyzet alakult ki, hogy az import piac pontosan ellentétes irányba mozdult el. Mazda Miatából (nálunk MX-5) például a második negyedévben 2620 darabot sikerült eladni, ami 10 százalékkal jobb eredmény, mint az egy évvel ezelőtti, a Nissan 370Z pedig 749 darabos rendelést produkált, ami bármennyire is egy kis szám, mégis csak egészen elképesztő 24 százalékos többletnek számít egy igencsak kemény gazdasági időszakban. Izomsorvadás diagnosztizálva, gyógyszer pedig egyelőre sajnos nincs..