Autós Hírek

Haszongépjárműként is jön az új Land Rover Defender

A nehéz terep nem lehet akadály, ha árut kell szállítani, legalábbis a Land Rover szerint. Az év végén Hard Top néven jön a Defender haszonjármű átirata, ami a személy változatok összes előnyét kínálja majd használható méretű raktér mellett.

 

A Land Rover legnagyobb dobása volt az utóbbi időkben a Defender új generációja, ami az ősrégi változat terep tulajdonságait vegyíti modern megoldásokkal. Mindezek ellenére a vásárlók várt rohama nem következett be, így érthető, hogy nagy feneket kerítenek egy új változat piacra dobásának a gyáriak. Mert ha személyszállító kivitelben nem váltotta meg a világot, akkor majd a vállalkozók biztos jobban értékelik majd!

Legalábbis ezt sugallja, hogy hónapokkal a hivatalos leleplezés előtt megkezdte a Jaguar-Land Rover a Defender áruszállító változatának a promózását. Nem takarhatják tovább, nem is titkolóznak, tessék itt van egy az egyben a Hard Top kivitel, melynek elnevezése megtévesztő lehet a modell történetében jártas rajongók számára.

Anno ugyanis ezzel a jelzővel anno a levehető tetővel rendelkező Defender modelleket dobták a piacra, az új generáció esetében viszont fix a megoldás, ráadásul a jellegzetes oldalfalra épített, egymás felé néző ülések sem lesznek meg benne hátul. Lesz viszont egy jól pakolható raktér és marad a 90 centis gázlómélység, illetve az elől 38 hátul pedig 40 fokos terepszög, na meg persze a 29 centiméteres hasmagasság is jól fog jönni, amikor nehezen megközelíthető helyekre kell eljuttatni az árucikkeket.

A Defender teher átiratát a Jaguar-Land Rover csoport különleges részlege, az SVO (Special Vehicle Operations) készíti el és kapható lesz egyaránt három- (90-es megjelöléssel) és ötajtós (110) karosszériával egyaránt. A modern megoldások, a kényelmi extrák és a technikai kütyük egyaránt megtalálhatóak lesznek benne, sőt a zárt dobozos elrendezés miatt még virtuális visszapillantókat is kínál majd hozzá a gyártó.

További érdekesség, hogy a Hard Top alapból spirálrugós felfüggesztést kap, de feláras extraként kérhető hozzá légrugós megoldás is. Ez utóbbi viszont csak és kizárólag a nagyobb, 110-es változathoz rendelhető, a kis háromajtós mindenképpen a jól bevált és egyszerű régi megoldást fogja tudni. A raktér méreteiről és a teherbírásról egyelőre nem beszéltek a gyáriak, azt viszont már most tudni lehet, hogy akár 3500 kilogramm is vontatható lesz vele.

A hivatalos premier az utolsó negyedévben várható, az értékesítés pedig jövő év elején kezdődhet majd meg a tervek szerint.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button