Itt van hivatalosan is az elektromos Hummer
Megannyi beharangozó és ígéret után ténylegesen lerántotta a leplet a GMC a világ első elektromos szuperpickupjáról, megy a Hummer visszatérését is jelenti egyben.
Már egy ideje csöpögteti a GMC az elektromos Hummer visszatérésével kapcsolatos, sokszor hihetetlen ígéreteket, most viszont végre itt van teljes egészében az elektromos szuperpickup, mely legalább annyira túlzó, mint az elődei, csak éppen másféleképpen teszi ezt.
Először is ott van mindjárt a megjelenése, mely valamilyen szinten emlékeztet a legelső generációra, ám mégis teljesen egyedi karakter rajzolódik ki az olyan megoldásoknak köszönhetően, mint az autó orrán teljes szélességben végigfutó világítás vagy az elektromos autókra abszolút nem jellemző terepjárós lökhárító kialakítás. A terepes életérzést erősítik az alapáron 35 colos terepgumik illetve a gyáriak által gyakran kiemelt 61 centis gázlómélység, mely szintén ritka a villanyos járgányok világában.
A tető teljes mértékben leszerelhető, ha éppen levegősen szeretnénk csapatni, ráadásul a levehető elemek mindegyikének megvan a meghatározott helye a platón, így nem kell őket a garázsban hagyni és bőrig ázni, ha esetleg napközben változna az időjárás.
Belül teljesen modern környezet fogadja az oda tévedőket, a műszeregység és az infotainment irányítópanelje is egy-egy méretes kijelző lényegében. Ez utóbbi ráadásul a kamerarendszer megjelenítője is, mely nem kevesebb, mint 18 kívül elhelyezett kamera képét képes megjeleníteni. Még a kocsi alatt is vannak kamerák, hogy nehéz terepen figyelhessük az alánk kerülő akadályokat. A belső dizájn össze van hangolva a külsővel, azaz minden szögletes, amire csak rátévedhet a szemünk, legyen szó a légbeömlő nyílásokról vagy mondjuk az üzemmód választó “váltókarról” egyaránt.
És akkor most jöjjön a lényeg, vagyis a sokakat kétkedéssel eltöltő hajtáslánc! A Hummer EV mozgatásáért három darab villanymotor felel, melyek összesen 1000 lóerő leadására képesek. Ami még ennél is hihetetlenebb, hogy a gyáriak mindezek mellé 15 500 Nm nyomatékot kommunikálnak, ami még igaz is lehet, ha a kerekeken mért nyomatékot jelölik meg. Ebben az esetben nagyjából 1000-1500 Nm motorból eredő nyomatékról beszélhetünk, ami még mindig igencsak impresszív adat. Nem csoda tehát az sem, hogy alig 3 másodperc kell a méretes elektromosnak ahhoz, hogy elérje a 100 kilométeres óránkénti tempót.
Azt egyelőre még nem árulták el a gyáriak, hogy mekkora akkumulátor csomagot adnak az elektromos szuperpickuphoz, de azt azért már most leszögezték, hogy nyugodt felhasználás mellett akár 560 kilométer is megtehető egy töltéssel, ráadásul a 350 kW-os töltési kapacitásnak köszönhetően akár 10 perc alatt bele lehet tankolni további 160 kilométernyi hatótávot, persze a megfelelő villámtöltőt használva.
Az összes kerekét kormányozni képes Hummer EV természetesen nem lesz olcsó mulatság, de a teljesítményéhez mérten nem is mondhatni, hogy aranyáron lehet majd hozzájutni. A jól felszerelt és a már említett 1000 lóerős motorral rendelkező Edition 1 kivitelek jövőre érkeznek meg 112 ezer dolláros, azaz nagyjából 35 millió forintos árcédulával.
Ezt követi majd 2022-től a többi variáns valamivel kedvezőbb áron, igaz kevesebb lóerővel is. Lesz például egy 800 lovas kivitel átszámítva nagyjából 30 millió forintos áron, majd később jön a 625 lóerős kétmotoros alternatíva 89 ezer dollárért, azaz körülbelül 28 millió forintért. A belépő szintet az utoljára, 2024-ben bemutatásra kerülő szintén 625 lóerős változat jelenti majd csökkentett, 400 kilométeres hatótávval.