Itt az 5-ös BMW modellfrissítés
A BMW élő online közvetítéssel mutatta be az 5-ös széria modellfrissítését. Szigorúbb kinézet és technikai okosságok tárháza jellemzi, sőt még egy új hibrid hajtáslánc is belefért a ráncfelvarrásba.
Az aktuális modellciklusa közepénél kapott ráncfelvarrást a BMW 5-ös sorozat, melyet a világjárvány árnyékában online keretek között mutattak be a nagyérdeműnek. A külső karakterisztikája is megváltozott, mondhatni szigorúbb megjelenést varázsoltak a szakik a bajor járgány orrára.
Ezt úgy érték el, hogy a hűtőrács magasabb és szélesebb lett, míg a fényszórók rajzolata jobban el lett nyújtva. A nappali menetfény LED csíkjai mostantól nem két horogra, hanem inkább elfektetett hokiütőkre emlékeztetik a nézelődőt. Hátul nem ennyire drasztikus a változás, a fényforrások azonban itt is új mintázatot kaptak elég hangsúlyos fekete keret kiemeléssel.
Szintén újak a 20 colos Air Performance felnik, melyek tervezésekor az alacsony súly mellett a lehető legjobb légellenállási tényező elérése volt a fő szempont. Természetesen ezek a szettek a hibrid modellek sajátosságai lesznek.
A belső térben leginkább a nagyobb digitális kijelző árulkodik a beavatkozásról, mely egyben a legfrissebb iDrive 7 infotainment rendszer sajátossága is. Ez az Android Auto támogatottság mellett olyan újításokat is tartalmaz, mint a felhőalapú frissítések lehetősége, illetve a 360 fokos kamera képét rögzíteni képes Drive Recorder funkció. A vezetést támogató rendszerek terén eddig sem kellett szégyenkeznie a szériának és ez természetesen ez után is így marad.
Nem hagyja el a sávot, leköveti az előtte haladót és még ha kell teljesen meg is áll magától a Co-Pilot félönvezető rendszer. Okosodott a sávváltást segítő funkció is, mely már a navigációba betáplált adatok alapján képes előre jelezni, hogy melyik sávra van éppen szükségünk a biztos haladás érdekében.
A legfontosabb változások azonban a motorpaletta terén figyelhetők meg. Mostantól ugyanis mild hibrid rásegítés jár minden egyes négy- és hathengeres BMW motorhoz, így ezek valamelyest dinamikusabbak és takarékosabbak is lettek.
Talán ennél is fontosabb, hogy kibővül a teljes értékű konnektoros hibrid kínálat is, ugyanis a facelift esetében a már ismert 292 lóerős 530e mellett (mely már kombi, azaz Touring karosszériával is kérhető) megjelenik az 545e xDrive is 394 lóerős összteljesítménnyel és 57 kilométeres tisztán elektromos hatótávval.
A frissített 5-ös széria már rendelhető is, az első példányok júliusban érkeznek meg a kereskedésekbe.