Itt a legkisebb Aston Martin, kimondottan gyermekeknek
Apró és elektromos, de mégis megvan az egyediség az Aston Martin legújabb termékében, ami egy gyerekeknek szánt DB5 utánzat. Kétféle változatban készül, a kidolgozása pedig valami egészen elképesztő.
Talán a velem megegyező korúak még emlékeznek azokra az önfeledt pillanatokra, amit a pedálos Moszkviccsal a játszótéren száguldozás okozott. Imádtuk, szerettük, a szemünkben igazi autó volt. Ami csodás, hogy ezt az élményt a mai gyermekek is átélhetik, természetesen magasabb szintre emelve.
A lehetőségeknek ugyanis csak a pénztárca szabhat határt a mai felhozatalban. A pedállal hajtás már a múlté, most már elektromos lehetőségekkel találkozhatunk. A téren a miniatűr BMW X6-ban feszítő kissrác barátkozik a tényleg mini Minit hajtó kislánnyal? Ez már szinte mindennapos. Ha viszont valaki tehetős családba születik, akkor vannak jóval egyedibb megoldások!
Itt van például az Aston Martin legújabb ajánlata, melyet a “The Little Car Company” céggel közösen hoztak össze. A DB5 Junior pontosan az, mint amit a neve sugall: a legendás DB5 gyerekeknek szánt kicsinyített változata. Természetesen egy Aston Martin nem fog elnagyolt átlagos játékszerekkel foglalkozni, így az ő kisautójuk ténylegesen az igazi DB5 méretarányos mása eszméletlen módon kidolgozott részletekkel. Jó, tető nincs (de amúgy is létezett kevés példányban DB5 Convertible), mert hát nincs az a kegyetlen szülő, aki egy 30 centis résen préselné be a gyermekét egy “menj játszani picim” felkiáltással, de a többi részlet tényleg stimmel. Ráadásul nem fröccsöntött műanyag, hanem 270 kilónyi fém kerül ezzel a gyerek alá!
És hogy mennyire gondolják komolyan ezzel a DB5 témát a gyáriak? Elég az hozzá, hogy a Junior kivitel pontosan 1059 darabos szériában készül el. Ez csontra annyi, mint amit az igazi autóból gyártottak! Ha ez nem lenne elég, egyből kétféle kivitelt dobnak piacra, melyek leginkább a teljesítményükben térnek el egymástól.
Az alap DB5 Juniorban egy nagyjából 7 lóerős elektromos egység dolgozik, míg a Vantage kivitelt már egy 14 lovas megoldás mozgatja lendületesen előre. Persze azon szülők, akik nem az új Sennát látják meg a csemetéjükben mindkét változatnál aktiválhatják a “kezdő” üzemmódot, ami 1 lóerőre korlátozza a teljesítményt.
Csomagtól függően 16-32 kilométeres hatótávot ígérnek a gyáriak, tehát bőven lesz lehetőségük a milliomos csemetéknek leróni a tiszteletköröket a téren, vagy éppen a birtok körül. Igen, birtok, ugyanis az Aston Martin elsőként az igazi DB5 tulajokat keresi meg a lehetőséggel, akik akár az eredeti járgánnyal megegyező alvázszámmal is kérhetik az ifjú trónörökös közlekedő eszközét. Az ára? Drága! Sőt, átlag ember számára szinte felfoghatatlan, hogy ki fog kifizetni adók nélkül 35 ezer fontot (14 millió forint) az alap Junior modellért vagy pedig 45 ezret (17,5 millió forint) az erősebb Vantage szinttért. Pedig lesz ilyen, sőt, jó eséllyel pillanatok alatt kiárulja a készletet az Aston!