Ismét ölt a Takata légzsák, a gyártó számtalanszor figyelmeztette a visszahívásra a tulajt
A Takata légzsák botrány az utóbbi évek legnagyobb autóipari visszahívását eredményezte. Sajnos úgy tűnik, hogy még mindig nem sikerült minden hibás példányt kiiktatni, egy ember ismét meghalt a túl erősen szétrobbanó lufi miatt.
A Takata légzsák botránya az autóipar történetének egyik legnagyobb visszahívási hulláma volt, ami miatt milliószám kellett az autókat visszarendelni légzsákpatron cserére. A szóban forgó alkatrész egyik problémája, hogy gyártási hiba miatt eleve már kérdéses, hogy mikor lép működésbe (egyesek szerint menet közben hajlandó mindenféle ráhatás nélkül berobbanni, míg mások olyan esetekről számoltak be, hogy akkor sem nyílt ki, amikor kellett volna). A bajt tovább tetézi, hogy ha viszont robban a patron, akkor azt a tervezettnél jóval erősebben teszi meg, aminek köszönhetően mintegy repeszként szóródnak szét az apró fém alkatrészek az utastérben.
Természetesen az érintett gyártók (volt belőlük egy pár) komolyan vették a veszélyforrás meglétét és azonnal elkezdték felkutatni a hibás légzsákokkal felszerelt autók tulajdonosait. Sajnos úgy tűnik, hogy még mindig nem teljes a siker, még mindig rengeteg Takara légzsákos autó róhatja az utakat. Ilyen kocsiban ült sajnos az az amerikai sofőr, aki augusztus végén szenvedett balesetet Arizona államban. A légzsák nyílt és ölt megint. A botrány kirobbanása óta már 26. alkalommal.
Az eset pikantériája, hogy a Honda közleménye szerint a balesetet szenvedett Honda lejelentett tulajdonosa számtalan értesítést kapott az elmúlt években, hogy el kéne vinni a kocsit egy ingyenes szervizelésre, de emberünk valamiért nem tett soha ennek eleget. Még akkor sem, amikor a márkaszerviz képviselői telefonon, majd pedig személyesen is felkeresték.
Az is kiderült, hogy a balesetben elhunyt személy nem egyezik azzal, aki anno még 2002-ben a Honda Civicet megvásárolta, így könnyen lehet, hogy az autó úgy cserélt gazdát valamikor, hogy annak nem volt hivatalos nyoma. Ha ez történt, akkor az előző tulajdonosnak illett volna értesítenie a problémáról azt, akinek átadta a kocsiját, ha már ilyen kitartó volt a márkaszerviz a visszahívással kapcsolatban…