Ismét készült “Breadvan” egy Ferrariból
Az 550 Maranellóból épített furcsaság a legendás 250 GT átépítés előtt tiszteleg. Egyedi megrendelésre készült el két és fél év alatt Niels van Roij műhelyében.
Niels van Roij karosszériaépítő műhelyének számtalan érdekességet köszönhet az autós világ. Ők voltak például, akik először építettek Tesla Model S kombit, de még a Rolls-Royce Wraith is kipróbálhatta magát “shooting brake” karosszériával a mestereknek köszönhetően. A most elkészült projektjük ráadásul történelmi vonatkozással is bír.
A Ferrari 550 Maranello átépítésük ugyanis a legendás 250 GT SWB Breadvan versenyautó előtt tiszteleg. Ez volt az a kocsi, melyet Maranellóban egy házon belüli rivalizálás szült meg és azóta is csak egyetlen darab létezik belőle.
Pontosan ezt az autót látta meg Goodwood-ban egy a műhely által meg nem nevezett ügyfél, majd feltette a kérdést, hogy vajon lehetne-e egy modernebb, ám mégis klasszikus változatot építeni? Persze, minden csak pénz kérdése!
Niels van Roij maga látott neki a tervek megalkotásának, alapnak pedig tehát az 550 Maranellóra esett a választása. Miért pont erre? Mert a Daytona után ez volt a következő frontmotoros V12-es manuális váltós GT modell a Ferrari kínálatába, tehát a Breadvan Heritage ugyan azt az eszmeiséget képivseli, mint a különlegesség, amiről mintázták.
Az átépítés legfontosabb része természetesen a B-oszlop mögötti rész átformálása volt, melyet alumíniumból alkottak meg és kézzel formázták az idomokat. A kocsi elejét óvatosan változtatták meg, viszont szembetűnő a jellegzetes motorháztető légbeömlő hiánya, melyet két előbbre tolt nyílással váltottak ki a mesterek.
Az erőforráshoz nem nyúltak hozzá, azaz továbbra is a már ismert 5,5 literes V12-es szívómotor gondoskodik a száguldásról 478 lóerős teljesítménnyel és 568 Nm nyomatékkal.
A műhely elmondása szerint akárcsak az eredetiből, az 550 Maranello átiratból is csak egyetlen darab létezik majd. Ennek értelmében pedig fölösleges árról beszélni, hiszen ebben az esetben a kocsi értéke lényegében felbecsülhetetlen.