Ismét a múlt előtt tiszteleg az Audi, azaz itt az RS6 GTO tanulmány
Az Audi idén ünnepli a legendás Quattro hajtás 40 éves évfordulóját, aminek tiszteletére már korábban be is mutattak egy limitált szériás TT átiratot. Most az RS6 öltözött ünnepi ruhába, igaz csak egyetlen koncepció erejéig.
Az Audi méltán büszke a Quattro összkerékhajtására, ami már negyven éve megtalálható a márka utcai és verseny modelljeiben egyaránt. A kerek évforduló alkalmából így teljesen érthető, hogy elkezdték retro ruhába öltöztetni a jelenlegi palettát. Ennek az akciónak volt az első felvonása a limitált példányszámban készülő TT RS átirat, most pedig itt van az RS6 is, mely minden porcikájával egy legendás versenyautó előtt tiszteleg.
Ez a versenyautó pedig nem más, mint az 1989-es Audi 90 Quattro IMSA GTO, melynek öthengeres, KKK turbóval megtámogatott motorja brutálisan erős volt, egészen pontosan 700 lóerős teljesítményt volt képes leadni. Ez sajnos nem volt elég ahhoz, hogy az Audi behúzza vele a 89-es bajnokságot (hiába nyert meg 7 futamot a 13-ból), de egyedi megoldásaival (például az ajtón kivezetett kipufogójával) mindenképpen az autóversenyzés egyik ikonikus szereplőjévé vált a négykarikás versenyautó.
Na szóval most itt van ennek a gépnek a tiszteletére átalakított RS6-os, melynek a festése, a szélesítése, a hűtőrács kialakítása és szinte minden apróság az eredeti versenygép eszmeiségét hivatott felidézni. A legfeltűnőbb talán az alacsony légellenállást, ám mégis jó hűtést generáló “turbó” felni szett, illetve nem mehetünk el szó nélkül az oldalt kivezetett kipufogó mellett sem.
A belső térben természetesen komplett csövezést találhatunk és karbonszálas műanyagból kialakított versenyüléseket, de még arra is figyeltek a tanulmányt készítők, hogy a versenyzés világából ismert védőháló is bekerüljön a sofőr mellé. A teljesítményéről nem árultak el semmit a gyáriak, de ez nem is lényeges annyira egy ünnepi tanulmányautó esetén.
Tanulmány bizony, azaz a négykarikások nem terveznek egyet sem értékesíteni a különlegességből. Az RS6 GTO tehát csupán egy gyári tisztelgés a múlt történései előtt, ám annak igencsak ízléses, azt meg kell hagyni!