Íme az első komolyabb megmozdulás az új Lamborghini Countach-al
Egy reboot legnagyobb rizikója mindig az, hogy hogyan csapódik le az emberekben, és képesek-e feldolgozni az újítást. Különösen igaz ez egy olyan kategóriájú modellnél, mint a Lamborghini Countach.
A Countach volt a Lamborghini második középmotoros autója, ami hatalmas szerepet játszott a 20. században a szuperautók fejlődésében. Ha bárkit megkérdezünk a 70-es évektől kezdve, hogy miként írna le egy felsőkategóriás sportautót, kivétel nélkül azt mondta volna, hogy alacsony építés és legalább 8 henger, de ha lehet akkor több.
Nem csoda tehát, hogy a járgány még az 1981-es Ágyúgolyó futam című filmben is lényeges szerepet kapott, hiszen kirajzolódni látszódott már akkor is a legenda képe. Sőt, ezt még tovább tetézve, Amerikában tavaly bekerült az Amerika történelmi fontosságú autóinak jegyzékébe (America’s National Historic Vehicle Register) a 1121112 alvázszámú példány, mely megegyezik azzal, amit a közkedvelt filmben is hajtottak a versenyzők.
Most pedig, az Ágyúgolyó futam alapján készített Angliában egy látványfutamot az Autocar magazin. A koncepció végtelen egyszerű, eljutni keleti parttól a nyugati partig. A filmben a 66-os úton haladtak a szereplők, most pedig Angliának az A66-os útján csapatták végig a szervezők, ezzel is adózva az előd emlékének.
Több helyen fotóztak (ezekért a képekért mindenképpen érdemes ellátogatni a beszámolóra), ámuldoztak azon, hogy az emberek mennyire csodálkozva tekintenek a furcsaságra, de többnyire azon is merengtek, hogy a Lamborghini mennyire nem szereti a lassú közlekedést, viszont mennyire életre kap, amikor a tempós kanyarvadászatról van szó. Méltó a legendás elődhöz? Ezt majd az idő eldönti, de a beszámoló alapján biztos, hogy nem beszélhetünk szentségtörésről, ahogy azt páran a leleplezés pillanatában a mild-hibrid rendszer hallatán feltételezték.
Az új Countach verzió nem kevesebb mint 803 lóerőnyi teljesítmény leadására képes, valamint a végsebessége 355 km/h. Ezeket a számokat egy közel 6500 köbcentis, 12 hengeres motorból sajtolták ki. A gyorsulási adatai is elég meggyőzőek hiszen a 0-100 km/h órás sprintet 2.8s alatt teljesíti.
(a képek illusztrációk, az útról készült felvételeket a linkelt oldalakon találhatjátok)