Ilyen lesz az első elektromos GTI
A Volkswagen hivatalosan is felveszi az elektromos ID palettára a GTI elnevezést. Koncepcióként be is mutatkozott az ID2.all alapjaira felépült sportos modell, mely még váltásokat is képes hangzással szimulálni.
A Müncheni Autószalonon lépte meg a Volkswagen az egyik fontos mérföldkövét. Megtörtént ugyanis, amire már számítani lehetett, azaz ha még csak koncepció-szinten is, de az elektromos ID palettán is feltűnt a legendás GTI elnevezés.
Egészen pontosan arról van szó, hogy az ID2.all gyárilag morcosított kiviteleként bemutatkozott az ID. GTI. Concept, mely helyenként próbálkozik feleleveníteni a klasszikus GTI-k világát. Ilyen például a lökhárítók alsó fekete burkolata, vagy a hátsó fényforrások alatt húzódó fekete dizájncsík, mely az MK1 és MK2 Golf GTI-k magasra helyezett lökhárítóját hivatott megjeleníteni.
Belül a volán kialakítása is a klasszikus vonulatot képviseli, de természetesen teljesen modern, ám mégis minimalusta környezetbe átültetve. A műszerfal az ID.2-ből már ismerős lehet, ám az összképhez hozzátartozik az is, hogy a gyáriak a lehető legtöbb vörös árnyalatot jelenítik meg a beltérben, ezzel is hangsúlyozva a GTI modellek sportosságát. Furcsa, de kedves részlet, hogy a hanggenerátor két klasszikus Volkswagen hangján képes megszólalni. Az egyik az 1976-os MK1 GTI, a másik pedig az 1986-os variáns pörgős 16 szelepese, ráadásul mind a két esetben még a váltásokat is imitálja a rendszer.
A hajtásláncról egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy egyetlen elektromos motort tartalmaz, mely az első tengely meghajtásáról gondoskodik. A végleges változat a tervek szerint 2026 folyamán kerül fel a palettára.