Autós Hírek

Így működik a Lamborghini okos hűtési rendszere

A Lamborghini Sián FKP 37 több tekintetben különleges sportkocsi. Nem csak azért, mert hibrid hajtáslánccal rendelkezik, hanem azért is, mert egy olyan intelligens hűtési rendszert építettek bele, mely már pofátlan módon egyszerű mégis hatásos.

 

A Lamborghini egyik legnagyobb dobása volt az elmúlt időszakban a Sián FKP 37 piacra dobása. Nem csak azért, mert a futurisztikus karosszériát egy mild hibrid rendszerrel megtámogatott 6,5 literes V12-es egység 808 lóerős teljesítménnyel repíti 2,8 másodperc alatt 100 kilométeres óránkénti sebességre, hanem azért is, mert tele van innovatív és zseniális műszaki megoldásokkal is. Ilyen például az átgondolt Roadster kialakítás, aminek köszönhetően nyitott tetővel sem keletkezik nagyobb légellenállás, mint kupé formában.

Ami még ennél is zseniálisabb, az a hátra beépített motor szellőztető rendszere. Az “okos hűtés” megalkotásakor fő szempont volt, hogy ha lehet, akkor ne legyen állandóan nyitott, hiszen az kedvezőtlenül hat az aerodinamikára. Egy mechanikus nyitó és záró rendszer kiépítése viszont plusz súlyt eredményezne, ami szintén elfogadhatatlan volt a tervezés során. Mit lehet tenni? Hőre táguló anyagokat kell alkalmazni, majd ezzel működtetni az egész berendezést!

A Sián FKP 37 hátsó szellőztetője tehát csak akkor nyílik ki, ha a motortérben megemelkedő hőnek köszönhetően kitágulnak a beépített rugók, amik aztán nemes egyszerűséggel “felnyomják” a lamellákat. Egyszerű és zseniális.

“Ez a megoldás segített a súlycsökkentésben, hiszen nincs hidraulikus, elektronikus vagy egyéb nehéz mechanikus része. Akkor nyílik ki, amikor kell, mindenféle elektronikus behatás nélkül”- büszkélkedett a sportkocsi aerodinamikájáért felelős főmérnök, Ugo Riccio.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Ezt is nézd meg

Close
Back to top button