Hivatalosan is bemutatkozott Magyarországon az Omoda
A kínai Chery almárkájaként működő Omoda hivatalosan is megérkezett Magyarországra, az árazás és a forgalmazó kérdése azonban továbbra is nyitott maradt.
A mai napon megtartotta az első, kimondottan magyar újságíróknak tartott sajtótájékoztatóját a Chery, vagyis ahogyan a márka nálunk ismert lesz, Omoda. Az elnevezés két dologra utal, az “O” az oxigén megjelölése, a “moda” pedig a modern technológiákra utalás. Ezzel hivatalosan is megkezdődött a hazai piacra lépés, elsősorban a 4,4 méter hosszú 5-ös SUV modell belsőégésű motorral szerelt változatával.
Az autó meghajtásáról egy 1,6 literes turbós négyhengeres motor gondoskodik 197 lóerőnyi teljesítménnyel 210 Nm nyomaték mellett. Ezzel 7,8 másodperces 100-as sprintet és 180 kilométeres óránkénti maximális sebességet ígér a gyártó, a fogyasztási adatok azonban még nem nyilvánosak.
Technikai szinten értelemszerűen hozza a ma elvárt színvonalat az autó, azaz az infotainment kijelzővel összekapcsolódó digitális műszeregységet találhatunk a beltérben, vezeték nélküli mobiltöltőből pedig kettő is helyet kapott a váltó fölött. Említést érdemel még az autó számtalan funkcióját vezérelni képes AI, mely “Hey Omoda” felkiáltással aktiválható.
A tervek szerint jövőre már a tisztán elektromos változat is megvásárolható lesz, mely 224 lóerőt kínál majd 450 kilométeres hatótáv mellett, amit a 61 kWh teljesítményű akkumulátor hivatott kiszolgálni.
Bár korábban úgy volt, hogy ilyenkor már arról is beszámolhatunk, hogy Magyarországon mely importőr lesz az Omoda hivatalos forgalmazója, ám a kérdés továbbra is nyitva áll. A tárgyalások ugyanis még mindig folynak, eredmény nagyjából az elkövetkező két hónapban várható. Szintén kérdéses még a magyar árlista, melyről csak annyit mondtak a sajtótájékoztatón, hogy erősen árfolyam-függő, de azért megpróbálják tartani majd a most belőtt 11-12 millió forintos ársávot a jövőben.