Hibridként megy tovább a BMW M5
Új fejezet kezdődött a legendás BMW M5 széria életében, miután bemutatkozott az XM hibrid hajtásával felvértezett sportszedán. A 727 lóerős rendszer 3,5 másodperc alatt repíti 100 kilométeres óránkénti sebességre a 2,4 tonnás bajort.
A BMW tavaly leplezte le az 5-ös széria legújabb generációját, most pedig megérkezett a paletta csúcsát képviselő új M5-ös is. Az újdonság most már hibrid hajtással indul harcba a sportosságra és praktikumra egyaránt igényt tartó vásárlók kegyeiért.
Egészen pontosan az XM hajtása található meg az M5-ösben is, azaz az alapot a 4,4 literes V8-as benzines motor adja, mely önmagában 585 lóerő leadására képes. Ehhez jön még hozzá a 197 lovas elektromos erőforrás, a mindkét tengelyt hajtó rendszer összteljesítménye pedig 727 lóerő kerek 1000 Nm nyomaték mellett.
Ezzel a sportszedán 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 kilométeres óránkénti sebességre, ami igazán impozáns adat, de valamelyest elmarad az előző M5 generáció 3,3 másodperces idejétől. Hogyan lehet, hogy több lóerővel és nyomatékkal lassabb az új felvonás? Valószínűleg a súly miatt alakult így, hiszen a most bemutatott autó 2,4 tonnát nyom, azaz nem elhanyagolható 500 kilóval nehezebb, mint eddig.
Természetesen konnektoros hibridként a tisztán elektromos haladás is szóba jöhet, de a WLTP szabvánnyal megadott hatótáv csak 67 kilométeres, illetve maximum 140 kilométeres óránkénti sebességig hagyja érintetlenül a hajtást a méretes V8-as.
Érdekesség, hogy hivatalosan a végsebesség 250 kilométeres tempónál van leszabályozva, de a feláras M Driver’s csomag megengedi a 305 km/órás száguldozást is.
A jó útfekvésről és kanyarstabilitásról az adaptív M-es futómű gondoskodik, illetve ha biztosra akarunk menni fékerő tekintetében is, akkor érdemes az opcionális karbon-kerámia féktárcsákat is megrendelni, amivel természetesen valamennyit faraghatunk is a kocsi súlyából. Ilyen fogyókúrás lehetőségeket egyébként több ponton is biztosít az opciós lista, például, ha nem ragaszkodunk a panoráma üvegtetőhöz, akkor kérhetünk egy karbonszálas megoldást is, amivel újabb 30 kilogrammot spórolhatunk meg.
Az új M5-ös hivatalosan jövő hónapban mutatkozik be a Goodwood Festival of Speed keretei között.