Hátsó szélvédő nélkül mutatkozott be a Polestar új kupé SUV-ja
Bemutatkozott a Polestar legújabb SUV modellje, mely természetesen teljesen elektromos formában rendelhető csak. Szokatlan megoldás, hogy nem kapott az autó hátsó szélvédőt.
Az egykoron a Volvo berkein belül működő, de ma már teljesen különálló márkának számító Polestar évről évre bővíti a most már teljesen elektromos palettáját. Újabban SUV vonalon erősítenek a gyáriak, így a Polestar 3 után nem sokkal meg is érkezett a Polestar 4, mely lényegében egy áramvonalas kupé SUV modell lett.
Megjelenését tekintve nem egy átlagos kupé SUV-ról beszélhetünk, hiszen ebben az esetben amit csak lehetett, azt a légellenállási tényező javításának jegyében alakítottak ki. Az autó orra elnyújtott és hegyes, a tetővonal lejtése látványosan dinamikus és egy a karosszéria túlnyúlásából adódó hátsó terelőszárnyban végződik.
Persze, egy elektromos autónak muszáj jó légellenállási tényezővel rendelkeznie, így érthető a dizájn. Az viszont kevésbé, hogy a Polestar 4 nem kapott hátsó szélvédőt, hanem egy a karosszéria színére fújt lemez került a helyére. Akkor hogy lát ki hátrafelé a sofőr? A digitális visszapillantón keresztül, mely a tetőre szerelt kamera képét veszi át.
Na de miért volt erre szükség? A Polestar közleménye szerint szimplán ez egy teljesen újszerű élményt ad a hátsó ülésen utazóknak. Persze, közel sem arról van szólva, hogy bunkerszerűen elszigeteli az utasokat a külvilágtól a Polestar, hiszen az oldalsó üvegek a panorámatetővel kiegészülve kimondottan világossá és élhetővé teszik az utasteret.
A belső térről még annyit érdemes elmondani, hogy a fenntarthatóság jegyében majdnem minden részlet újrahasznosított vagy környezetkímélő anyagból készült. Mostanság nagy divat lett a halászháló újrahasznosítás is, a Polestar is kiemeli ezt a közleményében a 4-es modell kapcsán.
Meghajtás tekintetében két lehetőség áll majd a vásárlók előtt, de mind a kettő egy 102 kwh-s akkumulátorcsomagot foglal magában. A belépő szint esetében csupán egyetlen elektromos motor jár az autóhoz, ami 280 lóerőt képes kipréselni magából, az egy töltéssel megtehető utazás hossza pedig 600 kilométerre tehető WLTP szabvány szerint. Jóval dinamikusabb mozgást ígér a kétmotoros változat, mely már 550 lóerőt képes leadni. Persze, ez hatótávba kerül, így itt már “csak” 560 kilométeres WLTP által meghatározott hatótáv-értékról beszélhetünk.