Gyenge a kereslet a Jaguar lépcsőshátú modelljeire, újabb elbocsátások várhatóak
Míg a legtöbb autógyártó folyamatosan növekvő értékeket produkál az év eleji leállás óta, a Jaguar még mindig erősen stagnáló állapotban van. Nagyon lecsökkent a lépcsőshátú modellek iránti kereslet, ami tovább nehezíti a JLR visszakapaszkodását a pandémia előtti szintre.
A koronavírus járvány gyakorlatilag a legtöbb autógyártót kétvállra kényszerítette az év elején, ám ebből a helyzetből már sokan fel tudtak táplászkopdni. Persze, a nagy leállások és a hétköznapi életünk átalakulása még sokáig érezhető lesz az iparban, ám a gyárak sok esetben ismét majdnem teljes kapacitással üzemelnek. Ez alól kivételt jelent a Jaguar, ami a The Guardian jelentése szerint még mindig erősen stagnáló helyzetben van.
A gyártó 3000 alkalmazottja ugyanis még mindig kényszerszabadságon van és az angol állam állásmegtartó programjától függ. Na de miért nem tértek vissza a munkások a gyárakban a márciusi lezárások óta? A drasztikusan visszaesett kereslet az oka a jelenségnek.
Főként a márka lépcsőshátú modelljeit kerülik a vásárlók ami miatt az XE és az XF modelleket készítő Castle gyáregység még mindig erősen csökkentett kapacitással üzemel. Az üzem a tervek szerint nagyjából 11 ezer autót gyárt le ebben az évben, ami csupán harmada annak a mennyiségnek, ami tavaly gördült le a szóban forgó üzem szalagjáról.
Mintegy pánikreakcióként a Jaguar már el is kezdte csökkenteni az XE és az XF modellek árát Angliában, illetve harmadára csökkentették az adott modellek konfigurálási lehetőségét is, hogy ezzel tovább csökkentség a gyártási költségeket. Az elemzők szerint azonban ez korán sem lesz elég, a JLR csoportnak további elbocsátásokkal kell számolnia a közeljövőben, hacsak valami csoda fojtán nem kezdenek el visszapártolni a vásárlók a márka modelljeihez.