Golf újragondolva, avagy itt a Seat Leon negyedik generációja
A Volkswagen Golf alapjaira épült a Seat Leon negyedik generációja, de a két autó teljesen más stílust képvisel. Most minden kiderült.
Nincs abban semmi meglepő, hogy a Volkswagen csoport termékei osztozkodnak az alapokon, ám szerencsére az MQB platform használata nem jelenti azt, hogy egy kaptafára kell hogy összedobják a gyártók a modelleket. A Golf, a Skoda Octavia, az Audi A3 és a most leleplezett negyedik generációs Seat Leon mind külön egyéniséget képviselnek a testvériségben.
Ha a Leon pozícióját kéne meghatározni, akkor mindenképpen a fiatalos irányvonalat kell kiemelni. Az új fényszóró dizájn, a lendületes tetővonal és a karakteres domborulatok az oldalán mind egyediséget kölcsönöznek az autónak. Még a tükörbe integrált index csíkok is ferdén lettek felrajzolva. Miért? Mert miért ne?
Hátul a lámpákat összekötő LED csík és a szélvédő vonala alatt tovább nyúló karosszéria nem engedi, hogy unalmasnak hasson az összkép. Jó, oldalról szemlélve lehet egy kis Mazda szájíze a dolognak, de lássuk be, hogy már annyi formát ellőttek a gyártók, hogy az ismétlés lassan tényleg elkerülhetetlen lesz.
Belül érezni lehet a Golf rokonságot, de a dizájn elüt attól a németes komorságtól, mint amit a Volkswagennél alkalmaztak. Bátrabb kiemelést kaptak a légbeömlők, a középkonzol pedig nem lett egybeépítve a digitális műszeregységgel. Apropó műszeregység! Természetesen a Leon vásárlók is teljesen személyre szabható többfunkciós kijelzőt kapnak, az analóg műszerek már a múlt homályába merültek a Seat esetében is. Az infotainment különlegessége pedig, hogy folyamatos netes kapcsolattal rendelkezik, így frissítéseket is képes fogadni, amolyan Tesla módszerrel.
A felszereltségre sem lehet panaszunk, a Seat ugyanis olyan vezetést segítő eszközöket is kínál mostantól, mint például az adaptív tempomat, a táblafelismerő és balesetelkerülő vészfék rendszer, illetve az oldalirányú forgalmat figyelő biztonsági funkció. Ez utóbbi még arra is figyelmeztet, ha egy mellettünk elhaladó járműre nyitnánk rá éppen az ajtót kiszálláskor.
Az új Leon stílusa tehát egyedi, ami viszont közös a Golf-al, az bizony a motorpaletta. A belépő szintet itt is az 1 literes háromhengeres TSI benzines jelenti 90 és 110 lóerős kivitelben, ám kérhető az 1,5 literes 130, illetve 150 lóerős teljesítménnyel, akár CNG gázos, illetve mild hibrid átalakítással is. A hagyományos paletta csúcsán a 2 literes négyhengeres turbós TSI trónol a maga 190 lóerejével. A dízel frontot nem meglepő módon a 2 literes TDI 115 vagy 150 lovas változata képviseli.
Ami igazán előrelépés az eddigi Leon generációkhoz képest, az a konnektoros hibrid hajtás megjelenése a kínálatban. Akárcsak az Octavia RS esetében, itt is az 1,4 literes TSI-t egészítették ki egy elektromotorral és egy 13 kWh teljesítményű akkumulátor csomaggal, ám a rendszer összteljesítménye a Leon esetében “csak” 204 lóerőt tesz ki. A tisztán elektromosan megtehető hatótáv WLTP szabvánnyal mérve kerek 60 kilométerre jött ki.
Az új Leon forgalmazása idén nyáron kezdődik meg, az árazása egyelőre ismeretlen.