Futurisztikus kamiont mutatott be a Mercedes a hidrogén hajtás népszerűsítésére
A Mercedes legújabb tanulmánya egy picit elszakad a legtöbb gyártó által erőltetett elektromos tehergépjármű jövőképtől. A csillagos márka még mindig hisz az üzemanyagcellás megoldásban.
Mint azt tudni lehet, a Mercedes nem csak a személyautók piacán mozog otthonosan, hanem bizony a tehergépjárművek is a portfólió meghatározó részét képezik a németeknél. Most azt mutatta meg a stuttgarti cég, hogy miként képzelik el a nem is távoli jövő kamionját.
A GenH2 egyik érdekessége az elsőre igencsak megosztó formaterv. A látványosan leburkolt orrész igyekszik minél áramvonalasabbá tenni a gigantikus homlokfalat, amire természetesen a hatótáv miatt van szükség. Még akkor is, ha a mai trendekkel ellentétben a kamion tanulmány nem teljesen elektromos, hanem üzemanyagcellákból szerzi a hajtáshoz szükséges energiát!
Egészen pontosan egy 300 kW teljesítményű hidrogéncella található meg a futurisztikus Actros átirat lemezei alatt amit egy 70kWh-s akkumulátor csomaggal egészítettek ki. Ez utóbbi csak rásegít a rendszerre ha éppen mondjuk teljes terheléssel halad emelkedőn a kamion vagy előzéshez kell dinamikusan gyorsítani, minden mást az üzemanyagcella old meg.
A GenH2 két elektromos motorja folyamatosan 309 lóerő leadására képes, ám rövid ideig ez a teljesítmény felugorhat 449 lóerőre is ha a szituáció éppen úgy kívánja meg. A tanulmány egyébként 1000 kilométeres hatótávval rendelkezik, azaz nemzetközi fuvarozásra is kitűnően alkalmas. Na de lesz is belőle valami, vagy pedig gyári erőfitogtatást láthatunk megint?
A csillagosok nemsokára már a széria változat piacra dobásával jelentkeznek majd a tervek szerint, tehát nem csak polgárpukkasztás a tanulmány, hanem inkább a bizonyítéka annak, hogy a Mercedes nem csak a tisztán elektromos hajtásokban, hanem más alternatív megoldásokban is képes meglátni a lehetőséget.