Frissítést kapott a Hyundai i30
Az i30 N már a múlté, de ez nem jelenti azt, hogy a Hyundai az alap i30 kínálatot is elengedné. Most frissítettek is egy kicsit a modellen a gyáriak.
Pár héttel ezelőtt, derült égből villámcsapásként érkezett a hír, hogy a Hyundai elkaszálta a belsőégésű motorral szerelt N-es modelljeit. Ez természetesen az i30 N végét is jelentette, de szó sincs arról, hogy az alap i30 is menne ezzel együtt a levesbe. Olyannyira, hogy a 2017-óta jelen lévő és 2020-ban egyszer már frissített jelenlegi generációt most megint modernizálták egy kicsit.
Dizájn tekintetében jóval letisztultabb lett az összkép, ami főleg a kevésbé feltűnő és most már fekete hűtőrács kialakításnak köszönhető. Egyszerűsödött a ködfényszórókat magába foglaló betétek rajzolata is, azaz most már szimplán csak kettéosztja a szóban forgó elemet a díszítő csík és nem három felé, mint eddig.
Szintén fontos változás, hogy most már alapáron LED-esek a fényforrások, illetve a 16 colos felnik is új dizájnt kaptak.
Belül új betétekkel találkozhatunk, illetve a digitális műszeregységet lehet még igazi újdonságként említeni, mely alapáron igencsak aprócska (4,2 colos) de opciós tételként rendelhetővé vált egy 10,25 colos kialakítás is, ami már rendesen kitölti a kormány mögötti teret. A modernizálás eredménye, hogy megjelentek az USB-C csatlakozók is az utastérben, illetve aktív balesetmegelőző és vezetést segítő rendszerből is több van az alapáras és az opciós listán is.
Miután az i30 N kiesett (csak a külsőt sportosító N Line csomag maradt meg), a motorpaletta most már csak két egységet tartalmaz. Ezek a 120 lóerős 1 literes háromhengeres és a 159 lovas 1,5 literes négyhengeres benzines erőforrások, melyek természetesen mild hibrid hajtással is el vannak látva.