Formabontó SUV, avagy bemutatkozott az új Hyundai Tucson
Megannyi kedvcsináló kép és információ után ténylegesen bemutatkozott a Hyundai Tucson legújabb generációja. A kategória egyik legegyedibb darabja lett.
A Hyundai már korábban hangsúlyozta, hogy az új Tucson egyértelműen szembe fog menni a tervekkel, hiszen a kategóriára jellemző tipikus semleges dizájn helyett saját karaktert álmodtak az autónak. Néhány részletet a korábbi kedvcsináló képeken már láthattunk, ám egyben leplezetlenül még megdöbbentőbb az összkép.
A Tucson első traktusa talán a legfeltűnőbb a 3D hatású hűtőmaszkkal és az azt vizuálisan meghosszabbító LED-es nappali menetfény megoldással. A karosszéria oldalán szinte szoborszerűen kitüremkedő idomokkal találkozhatunk, a kocsi hátulját pedig a vízszintesen futó LED csíkból “lefolyó” fényforrás megoldás határozza meg. Furcsa apróság, hogy itt az embléma nem a lemezfelületre, hanem a hátsó szélvédőbe lett integrálva.
A belső térben hangsúlyos díszcsíkokkal és letisztult dizájnnal találkozhatunk természetesen méretes infotainment kijelzővel és digitális műszeregységgel. Az automata váltó a legújabb divatnak megfelelően nem karként, hanem gombokból álló süllyesztett panelként van jelen a középkonzolon, melynek másik fele két méretes pohártartót foglal magába.
Külön említést érdemel a légkondicionáló berendezés mely a hagyományos légfúvókák mellett rejtett diffúzorokból is képes nyomni a levegőt, ezáltal minden eddiginél precízebben lehet megadni, hogy hová és milyen intenzitással áramoltassuk a hűsítő szellőket.
A technikai tudásra sem lehet panaszunk, például mindjárt ott van a távvezérelt parkolás lehetősége, a kanyar előtt magától lefékező, majd az ívet elhagyva ismét felgyorsító tempomat és az ajtónyitáskor a környezetet figyelő rendszer.
A motorpaletta már a bevezetés pillanatában kellően bőséges. Az 1,6 literes turbós benzines egység elérhető önmagában 150 lóerős teljesítménnyel vagy 48 voltos hibrid rendszerrel is, ekkor már akár 180 lóerős konfigurációval megfűszerezve. Ugyan erre az egységre épül a 230 lovas hibrid hajtás, mely jövőre már konnektoros kivitelben is elérhető lesz erősebb elektromos motorral, melynek köszönhetően már 265 lóerős összteljesítményről beszélhetünk. A gázolajos fronton az 1,5 literes erőforrást küldik harcba a gyáriak magában 116, mild hibridként már 136 lóerős teljesítménnyel.