Felfrissült a Skoda Scala és a Kamiq
Négy évvel a piacra dobásuk után a Skoda egyszerre frissítette fel Scala és a Kamiq modelleket. A megjelenés és a technológia is változott minimálisan, de a főbb vonások mindkét esetben maradtak a régiek.
Külsőre a Scala és a Kamiq is azonnal felismerhető maradt a frissítés után, mivel a tervezők az evolúciós megközelítést választották, azaz az éppen aktuális arculati elemeket húzták csak rá a járgányokra. Ebbe belevehetjük az átdolgozott fényszórókat, amelyek opcionálisan rendelhetők Matrix-LED technológiával, valamint a kissé módosított hűtőrácsokat és lökhárítókat.
A Scala-nál a fényszórók kristálymodulokkal rendelkeznek mostantól, amelyek olyanok a Skoda közleménye szerint, mint a “ragyogó jégkockák vagy ékkövek”, míg a Kamiq-nál a szétválasztott fényszórók valamivel karcsúbbak lettek.
Hátul is megváltozott a LED-es fényforrások rajzolata mindkét autónál, illetve határozottabb megjelenést kaptak a lökhárítók is. Az oldalsó profilok maradtak a régiek, de új dizájnt kaptak az akár 18 hüvelykes méretben is választható könnyűfém keréktárcsák.
Az utastér tekintetében a kialakítás meghatározó részben változatlan, de azért akad némi technológiai fejlődés is. A 8 hüvelykes digitális műszerfal és a 8,25 hüvelykes érintőképernyő alapfelszereltség a Scala és a Kamiq esetében is, míg a magasabb felszereltségi szintű modellek kapnak egy nagyobb 10,25 hüvelykes Virtuális Kombinált Műszerfalat és egy 9,2 hüvelykes infotainment kijelzőt.
Az erőforrások nagy része közös és megegyezik az előző modellváltozatokéval, de most már a takarékosabbra hangolt verziókat használják a széles körben elterjedt TSI benzinmotorok esetében. Hibrid vagy dízel opciók nincsenek, míg a CNG-üzemű G-Tec változatokat sem említik a gyáriak a sajtóközleményben.
Az alapváltozatban található 1,0 literes háromhengeres TSI benzinmotor 95 lóerős teljesítményre képes és kizárólag 5 fokozatú manuális sebességváltóval rendelhető. Az 1.0 TSI elérhető 115 lóerős kivitelben is, amihez választható 6 fokozatú manuális vagy 7 fokozatú DSG váltó egyaránt. A csúcskategóriát az 1.5 literes TSI négyhengeres motor jelenti 150 lóerős teljesítménnyel és ACT hengerlekapcsolási technológiával. Függetlenül az erőforrás és váltó kombinációjától, az összes Scala és Kamiq változat elsőkerék-meghajtású marad.