______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Ezt tudja az elektromos ralikrossz versenyautó

hirdetés

Az utcai autózással egyszerre alakul át a versenyzés világa is, így sorra jelentek meg az elmúlt időszakban elektromos versenyautók is. Itt van például az elektromos ralikrossz járgány, Tiff Needell tolmácsolásában.

 

Ahogy arról már sokszor hallani lehetett, az autózás világa jelenleg óriási ugrásokkal halad a villanyosítás felé. Azon lehet vitatkozni, hogy ez a jó út, vagy éppen zsákutcába szaladunk, de a gyártók akkora erőfeszítést és pénzt fektetnek a dologba, hogy már féktávon belül vagyunk, azaz ez most már végig fog menni, el kell fogadni. Ezzel egyidejűleg persze a versenysportok világa is átalakul, például sorra jelennek meg az elektromos járgányok a különböző szakágokban is. A ralikrossz sem kivétel, hiszen a Projekt E széria él és virul!

Az új irány ráadásul tele van potenciállal, ezt maga Tiff Needell autóversenyző és műsorvezető bizonyította be, amikor kipróbálta az egyik Ford karosszériába csomagolt példányt. Tapasztalat? Természetesen iszonyatosan gyors a kocsi, hiszen annak három elektromos motorja nem kevesebb mint 613 lóerőt képes leadni 1000 Nm nyomaték mellett, aminek köszönhetően megfelelő tapadás esetén alig 2 másodperc elegendő a 100 kilométeres óránkénti sebesség eléréséhez.

hirdetés

Persze, Tiff is kitért arra, hogy mi történik, ha lemerül a versenygép. Vajon jön a kávézás, pihenő és hosszú töltési idő? Nem, a STARD ugyanis előre feltöltött akkumulátorokkal készül a versenyekre, melyek cserélése 15 percet vesz igénybe. Fontos még, hogy a teszt rámutatott, hogy az elektromos versenyautó értelemszerűen nehezebb a belsőégésű motorral szerelt társainál, de mivel az akkumulátor alacsonyan tartja a súlypontot, ez a súlytöbblet nem befolyásolja az újdonság ralikrossz képességeit. Jól hangzik? Na jó, a hang még mindig a kritikus pontja a dolognak, de fogadjuk el, hogy van, akit ez nem zavar majd, a legtöbben meg legfeljebb idővel hozzászokunk.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button