Ez lesz a Mercedes válasza a Porsche Taycanra
A Mercedes először mutatta meg tanulmányként azt az elektromos autót, mely nemsokára a paletta csúcsát képezi majd. Természetesen az AMG részleg dolgozik rajta!
Ahogy egyre inkább közeledik a tisztán elektromos korszak (legalábbis a jogalkotók fejében), úgy fektetnek egyre többet a gyártók a villanyos modellek fejlesztésébe. A Mercedes már meg is álmodta azt az architektúrát, mely a jövő teljesítményre kihegyezett elektromos modelljeinek lesz az alapja. Ez lesz az AMG.EA platform, melyet most egy tanulmányautó segítségével jelentettek be.
A bejelentés fontosabb része maga az autó, hiszen ez lényegében annak a négyajtós sportkupénak az előfutára, melyre nem kevesebb feladat hárul, mint hogy a Porsche Taycan célközönségét a Mercedeshez édesgesse. Nem is tolták túl a névadást a németek, ez csak simán a Vision AMG.
“A Vision AMG látványos stílusban mutatja be, hogyan nézhet ki a villanyosítás a Mercedes-AMG-nél, mindezt úgy, hogy az hű marad a márka esztétikájához” – mondta Philipp Schiemer, a Mercedes-AMG vezérigazgatója. “A tanulmány szélsőséges arányai szenvedélyt és vágyakat keltenek a teljesítmény iránt. Pontosan erről szól az AMG.”
Egyelőre korai lenne hatótáv és teljesítményadatokról beszélni, hiszen a Mercedes lényegében alapoktól kezdve épít egy teljesen új koncepciót jelenleg. Annyit azért elárultak, hogy az autó újgenerációs nagyteljesítményű akkumulátor és hajtáslánc csomagot kap majd.
A hajtáslánc a YASA céggel együttműködésben készül. Ez egy olyan cég, melyet nemrég vásárolt meg a Mercedes, és amely axiális fluxusú motorokon dolgozik. Ezek akár 30 százalékkal nagyobb nyomatékot kínálnak, mint a hasonló paraméterekkel rendelkező, hagyományos radiális motorok.
A Vision AMG szériaérett változata a tervek szerint 2025-ben mutatkozik majd be, a végső elnevezése egyelőre ismeretlen.