Európai igényekre szabva, avagy Olaszországba költözött a Jeep Compass gyártása
Fontos változásokat hozott a Jeep Compass ráncfelvarrása. Nem csak az európai igényekhez igazították a terepest, hanem Mexikóból egyenesen Olaszországba hozták át a gyártását.
Közelebb hozta az európai vásárlókhoz a Jeep a Compass modellt. Ez most átvitt és tényleges értelemben is megállja a helyét, hiszen nem csak a technikai részleteket dolgozták át a modellfrissítés ürügyén, hanem ténylegesen áthozták Mexikóból Olaszországba az autó gyártását.
Na de mik a lényegi változások, ami miatt fogyaszthatóbbá válhat a Compass az itteni vásárlóknak? Az öt új szín nem igazán tesz ehhez hozzá, a finomabb belső anyaghasználat és a legfrissebb Uconnect rendszer viszont már kimondottan fontos az európai szemlélődőnek.
Ami ennél is drasztikusabb változás, az a burkolatok alatt érhető tetten. Nyugdíjazták ugyanis a már-már korosodó 1.4 literes turbós Multiair benzines egységet, a helyére pedig az 1,3 literes szintén turbós ám modernebb változatot emelték be 130, illetve 150 lóerős kivitelben. Ez lényegében majdnem megegyezik az eddig is elérhető teljesítmény szintekkel, ám átlag 27 százalékkal tisztább üzemet lehet elérni az új motorgenerációval.
Fontos fejlemény még, hogy mindkét változat összkerék meghajtás nélkül kapható, viszont az automata váltó alapáron jár az erősebb kivitelhez. Ennek a bevezetésére azért volt szükség, mert az FCA felmérése szerint az európai vásárlók döntő többsége nem igényli a két hajtott tengelyt, az automata szerkezet kényelméről viszont nem igazán akarnak lemondani ma már a helyi felhasználók sem.
Aki összkerekes kivitelre vágyik, annak a hibrid paletta áll a rendelkezésére 190 vagy 240 lóerős kivitelben. Ezek is az új 1,3 literes egységre épülnek, a hátsó tengely meghajtását viszont elektromos egységekkel oldják meg. Ezeken felül még a dízel alternatíva is megmarad az 1,6 literes MultiJet II gázolajosnak köszönhetően, mely 120 lóerős teljesítménnyel és 320 Nm-es nyomatékkal vásárolható meg.