______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

És a 2024-es Év Autója pedig!

hirdetés

Mire ezt olvassátok, már túl vagyunk az Év Autója-díjkiosztón, de most, amikor ezt a cikket írom, én még csak a saját szavazataimat adtam le. Higgyétek el, hétfő reggel nyolckor ugyanolyan izgalommal (vagy még nagyobbal) álltam ott, a genfi szalon COTY-termében a kivetítő előtt, mint ahogy ti figyeltétek az eseményt, mert én se tudtam, a többiek mit szavaztak.

Sőt, a mortefontaine-i nagy tesztelés után talán még nagyobb lett a köd a fejemben, mint előtte volt – oda még úgy mentem, hogy rá tudtam mutatni a három legesélyesebb autóra, amikor eljöttem, már ötre mondtam volna, hogy bármelyik megkaphatja az idei díjat.

De most már tudjuk, mi lett a végeredmény, ez:

1.Renault Scenic E-Tech – 329 pont

hirdetés

2. BMW 5/i5 – 308 pont

3. Peugeot e-3008/3008 – 197 pont

hirdetés

4.Kia EV9 – 190 pont

5. Volvo EX30 – 168 pont

6. BYD Seal – 131 pont

7. Toyota C-HR – 127 pont

Miután ilyen szépen alakultak a dolgok, azért hadd tegyem közzé azt is, én hogyan szavaztam. Ezeket a pontszámokat és a hozzájuk tartozó indoklást amúgy bármelyik zsűritagra vonatkozóan bárki megtalálja az Év Autója szervezet honlapján. Itt vannak például a tavalyi pontok, lebontva:

https://www.caroftheyear.org/winners/2023/voting-grid.php

Ha belementek, és az aláhúzott névre kattintotok, azt is látjátok, hogy a zsüror mivel indokolta a pontozását. Ez egy teljesen átlátszóan működő szervezet, autógyár sem az egészet, sem a tagjait nem juttatja bármilyen anyagi előnyhöz. Nem is tudja, mert mihelyt híre megy hasonlónak, a zsűritag azonnal repül a kötelékből – pár éve Románia így vesztette el a COTY-tagságát, idén pedig egy német influenszer nőt rúgtak ki egy márka iránt mutatott túlzott részrehajlás, s az ebből fakadó extra pénzszerzés vádjával. Itt vigyázni kell, ez nem befizetős díj, mint a tucatnyi többi. Ez hatvan éve létezik, s az újabb generációk óvják az elfogulatlanságát. Én is.

Hogy ne kelljen angol szövegeket böngészni egy komplikált és régimódi honlapon, ezért ide is leírom nektek, én hogyan szavaztam.

 

Renault Scenic E-Tech – 6 pont
Idén ez az autó adta a kiemelkedő tulajdonságok legjobb csomagját. Egy különösen tágas, kényelmes autó, jó minőségű belső térrel. A fajtájához képest nagyon könnyű, jó vezetni, jó ránézni, az észszerű méretű motor tűrhetően fürgévé teszi, s a hatótávja is jó, ha azt a különféle akkucsomagjai méretéhez viszonyítva nézzük. Egy autó, amely bölcsen bánik a Föld erő- és anyagforrásaival, istenien használható és kedvező árú is.

BMW 5/i5 – 5 pont
Bárki megtalálja a számítását a kínálatban: létezik belőle benzines, dízel, hibrid, konnektoros hibrid és elektromos változat is. Mindez hátsó- vagy összkerékhajtással, limuzin, avagy kombi karosszériával. Ez a legautószerűbb versenyző idén: a belső égésű motorokkal hajtott változatok igazán élvezetesek, s míg a villanyos i5 kicsit tompább, annak meg a hatótávolsága kellemes. A rugózási komfortja hihetetlen, az önvezetés újabb szintjét ismerjük meg benne, s a vetélytársaihoz képest az ára is jó.

BYD Seal – 5 pont
BYD-ék Sealje kapcsán értjük meg, miért van olyan magasan a kínai autók népszerűsége. Igazi újításokat hoz: a kobaltmentes LFP blade akkut, amely jóval kevésbé hajlamos a kigyulladásra, s az élettartama is sokkal hosszabb, illetve a 8-az-1-ben hajtáscsomagot. A Seal nagyot lép, jó az úttartása, kényelmes az utastere, jól felszerelt, s a minősége is kiváló.

Volvo EX30 – 4 pont
Menő a kinézete, fürge és ügyes a forgalomban, ráadásul a villany-EX30-asé idén a legjobb formaterv, a legerősebb karakter az idei mezőnyben. A belső tér egyszerű, de ízléses, jól kitalált és praktikus. Létezik belőle egy ijesztően erős kétmotoros változat, de az igazi fogás a hátsókerekes, LFP-akkus kivitel, amely a legtöbb konnektoros hibridnél is olcsóbb. De a hatótáv átlag alatti, a csomagtartó picike, a hátsó ülésen pedig súlyosan szűk a hely.

Kia EV9 – 3 pont
Az EV9 hatalmas, nagyon erős, dugig van funkciókkal, merész a stílusa, az akkuja pedig akkora, amiről egy kisebb város is elketyeg. Választhatsz valódi hét ülést adó verziót, vagy hatülésest, amelyben négy szék motorizált és lábtámaszos. Az autó jól rejti a 2,6 tonnáját: vezetni jó, kellemesen rugózik, bár nagyon nem sportkocsi. Ezért a súlyos árért pedig illene, hogy a belső tere minőségibb legyen.

Peugeot e-3008/3008 – 1 pont
Az új 3008-as sorozaté a legmerészebb, egyben legharmonikusabb belső tér itt. A kínálatban szerepel benzines mild hibrid, konnektoros hibrid és tisztán elektromos változat is. A külső megjelenés szintén vagány, a zajszintje alacsony, a rugózási kényelme magas szintű, s létezik egy verzió, amelyben 98 kWh-s akkucsomag lakik. De a 3008 nem túlságosan tágas a második üléssorban, még az alapkivitele is túlsúlyos – ezt pedig érezni az egész autón -, s az ára sem éppen kedvező.

Toyota C-HR – 1 pont
A Toyota azt állítja: a vásárlók 85%-a ma is belső égésű motorral hajtott autót választ, nekik pedig a C-HR igazán kiváló választás. Különösen a konnektoros hibrid, amelynek használata mentes a többi változat nyúlós, befőttesgumi-effektustól, igaz, az a kivitel sok, tisztán elektromos autónál is többe kerül. A minőség és az úttartás sokat javult, a zajszint csökkent, de a C-HR még mindig csak sötét börtöncella lesz a hátul ülőknek. És hol az igazi újítás itt?

 

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button