Első generációs Audi TT dízelmotorral? Most egy ilyet árul éppen valaki
Az Audi TT első generációját kimondottan szeretjük. Nem csak azért, mert itt, Magyarországon gyártották, hanem azért is, mert kimondottan jól vezethető sportos autó. Persze, ez a gyári turbós benzines motorral értendő. Dízel? Olyan nem volt, pedig most pontosan egy gázolajos példányt árul valaki.
Nem hiszem, hogy létezik ember, akinek be kell mutatni az Audi TT első generációját. Egy jellegzetes formával ellátott kis sportkocsiról van szó, melyet itt Magyarországon gyártottak. Tipikusan az 1,8 literes turbós benzines négyhengeres motort találhatjuk a ma még szép számban szaladgáló példányokban, ám esetlegesen belefuthatunk a ritkább, 3,2 literes, 250 lovas VR6 motorral szerelt változatokba is. Dízel? Nem volt!
Legalábbis hivatalosan. Most ugyanis a Cars & Bids aukciós portálon felbukkant egy példány, mely bizony gázolajat kér a száguldozásért cserébe. Hogyan lehet ez? Úgy, hogy a tulajdonos valamiért jónak látta beledobni a 2003-as Volkswagen Golf GTD 1,9 literes turbódízel erőforrását.
A miértre nincs hivatalos válasz, talán a jobb fogyasztási értékek lehettek vonzóak a cselekedethez. Bár ennek ellent mond, hogy emberünk a Golf motorját tovább tuningolta kikönnyített vezérműtengellyel, ARP motorszabályzással, BEW injektorokkal és az Audi A3 üzemanyagrendszerével. Ezzel sikerült elérni, hogy az alapból 130 lóerős motor már 180 lovat képes kipréselni magából, ráadásul mindezt elképesztően impozáns 461 Nm nyomaték mellett.
A motortól és a kis TDI-felirattól eltekintve a TT lényegében gyári állapotban van. Azt nem tudni, hogy eddigi életében hány kilométert futott, azt viszont elárulta a hirdető, hogy a dízelmotorban jelenleg nagyjából 122 ezer kilométer van.