Elkezdődik a kínai-európai Smart SUV értékesítése
A Smart eddig a parányi városi járgányairól volt híres, ám a kínai óriás Geely-vel összefogva megalkották az első SUV modelljüket is, mellyel egyszerre próbálnak szerencsét az európai és az ázsiai piacon.
Az autóiparban zajló folyamatok miatt egyre drágábbak lesznek az autók, ami bizony a városi minik kategóriáját kimondottan hátrányosan érinti. Ebben a szegmensben ugyanis nagyon kicsi az árrés az autókon, mivel a megszólított közönség is kimondottan érzékeny az árazás kérdésére. Mit lehet tenni? Igazság szerint nem sokat, a gyártók többsége elkezdte az eddig ismert kis járgányokat átemelni olyan kategóriákba, ahol nem annyira zavarja a vásárlókat, hogy sok pénzt kell kiadniuk a legújabb modellekért. Ilyen folyamat például, hogy egyre több városi mini kap SUV átiratot, úgy, mint mondjuk a Toyota Yaris.
Ha egy olyan gyártóról beszélünk, aki eddig kimondottan a kis méretekre építette fel a kínálatát, ott még drasztikusabb és szokatlanabb a helyzet. Ez a folyamat a Mini berkein belül egyszer már végigment, most pedig a Smart állt be a sorba.
A Mercedes alatt ügyködő márka ugyanis bemutatta tavaly az első kompakt SUV modelljét, melyet nem egyedül fejlesztettek, hanem a kínai Geely adta hozzá a technikát és az alapokat. Talán ennek is köszönhető, hogy külső-belső tekintetében minden tekintetben más az autó, mint amit eddig megszokhattunk. Olyannyira, hogy még Csík is teljesen összezavarodott a Brüsszeli Autószalonon.
A csak #1 néven emlegetett újdonság teljesen elektromos, a meghajtásáról egy 272 lóerős és 343 Nm nyomatékkal rendelkező villanymotor gondoskodik, mely egy 66 kWh kapacitású akkumulátor-csomagból nyeri az energiát. Ezzel a felállással WLTP-szabvány szerint 440 kilométeres elektromos hatótávolságról beszélhetünk. Mindezek mellett fontos kiemelni, hogy a #1 egyszerre lesz jelen a jövőben az ázsiai és az európai piacon is. A gyártó már el is kezdte felvenni az előrendeléseket az autóra, de egyelőre hivatalos árlistát még nem közöltek.