Elektromos motort is kínál a Ford utólagos beépítésre
Ha azt mondjuk, hogy Crate Engine, akkor mindenkinek egyből beugrik a bitang erős V8-asok hada, melyet dobozban szállít ki a megrendelőknek a gyártó utólagos beépítésre. A Ford most elektromos formában is piacra dob egy ilyet.
Amerikában nagy hagyománya van a Crate Engine megoldásoknak, azaz az emberek előszeretettel szeretnek külön csak motort vásárolni a nagy V8-asokat gyártó márkáktól, amiket aztán egy gyárilag kisebb vagy régebbi erőforrással ellátott modellbe építenek be. Azonban az autóipar változásai alapvetően forgathatják fel ezt a hagyományt. Legalábbis egy bizonyos értelemben.
Szó sincs arról, hogy eltűnnek a ládába zárt motorok a jövőben, csak hogy nagyon úgy néz ki, hogy ezek is elektromosak lesznek. A Ford Performance már fel is készült az új világra és még idén a SEMA Show keretein belül (ha meg lesz tartva Novemberben) bemutatja az Eluminator névre keresztelt megoldását.
Ez egy 57 centi hosszú kompakt elektromos erőforrás, mely 285 lóerő leadására képes 431 Nm nyomaték mellett. Persze, ezek az eddigiekhez képest nem túl impozáns adatok, csak azt ne felejtsük el, hogy ilyen erőforrásból akár négyet is be lehet építeni egy-egy konstrukcióba, ha a padlólemez és az akkumulátor ellátottság azt megengedi.
A gyártók tehát elkezdték a felkészülést az utólagos termékek piacának villanyosítására is, ami persze nem jelenti azt, hogy ezzel azonnal vége lenne a V motoroknak ezen a fronton. Most még békés együttélésre számíthatunk, ahol mindenki megtalálja a számára kedvezőt. Aztán majd meglátjuk, melyik irányba tolódik el a mérleg nyelve.