Elektromos autókat tört a DEKRA
A németek oszlopnak küldtek két elektromos autót, ráadásul nem kis sebességgel. Azt nézték, hogy vajon tényleg kigyulladnak-e, mint ahogyan azt sokan hiszik.
A német autófelügyelet, a DEKRA új szintre emelte a törésteszteket. A srácok ugyanis nem finomkodtak, nagy sebességgel küldtek fel az oszlopra egy Nissan Leaf és egy Renault Zoe elektromos autót.
A Leaf oldalról közelítette meg az akadályt 75 kilométeres óránkénti sebességgel. A becsapódás óriási erővel történt meg, gyakorlatilag kiflibe hajlott a tesztautó. A túlélés esélye nem túl nagy, főleg az ütközés oldalán ülők számára, de ez nem a Leaf hibája: ennél a sebességnél oszlopra csavarodni semmiben sem életbiztosítás.
A második teszt azt szimulálta, amikor szemből kapjuk el az oszlopot 84 km/h sebességgel. Az ütközés ereje ebben az esetben is halálos lehet, bár a nagyobb gyűrődő zóna valamivel több energiát nyer el, mint az oldalról érkező akadály esetén.
A DEKRA a töréstesztekkel főként azt vizsgálta, hogy az elektromos autók mindenképpen kigyulladnak-e nagy erővel történő ütközés esetén. A válasz egyértelműen nem, ráadásul a baleset utáni mentés sem jelentett volna problémát, hiszen mindkét tesztalany tökéletesen áramtalanította magát a csattanás pillanatában. Persze, teljesen más a helyzet, ha az akkumulátorok komoly mértékben megsérülnek, viszont pont ezért terveznek egyre masszívabb védelmet ezeknek a részegységeknek a gyártók.