Elbocsátások lesznek a Bentley-nél is
Gyakorlatilag nem telik el úgy nap, hogy egy autógyártó nem jelentene be leépítéseket a koronavírus okozta visszaesések miatt. Most a Bentley is beállt a sorba, a dolgozók negyedétől válik meg heteken belül.
A koronavírus által okozott gyárleállásoknak és kereslet visszaesésnek lényegében ezekben a hetekben érik be az igazi hatása. A gyártókat anyagilag roppant nehezen érintette a folyamat, amit főként az eddig is a jövedelmezőség határán mozgó márkák éreznek meg drasztikusan. Elég csak a Nissan, az Aston Martin vagy éppen a Renault esetére gondolni, ahol sorozatos leépítések kezdődtek meg.
Most a Volkswagen fennhatósága alatt álló Bentley is beáll ebbe a sorba miután kiderült, hogy 1000 alkalmazottól kell megválni a veszteségek miatt. Az angol-német luxusmárka az elmúlt években ugyanis éppen hogy jövedelmezően tudott működni, az igazi megerősödés pedig csak tavaly következett be, amikor már mérhető volt a Bentayga luxus SUV által okozott 5 százalékos kereslet megugrás. A gyártó tehát éppen egyenesbe jött, amikor jött a koronavírus járvány hatalmasat csattanó pofonvágása.
A Bentley modelljei iránti kereslet ugyanis drasztikusan visszaesett, főleg a hazai piacon. Angliában ugyanis májusban összesen 20 ezer újautót regisztráltak, ami 89 százalékos visszaesést jelent a tavalyi adatokhoz képest. Ennek következtében bár újra megkezdte a működést a crewe-i Bentley üzem, csak a dolgozók felét tudják jelenleg foglalkoztatni, a többi alkalmazott bére már csak veszteséget jelent termelés nélkül.
Félő, hogy a kialakult helyzet miatt az elbocsátás bejelentések még szaporodni fognak, hiszen hiába kezdődtek meg a szabályozás enyhítések és csökken a fertőzés mértéke is, az európai szabályozások miatt amúgy is legyengült autóipar nem fogja egyik pillanatról a másikra kiheverni a 2-3 hónapos vírus traumát. De ne legyen igazam…