______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Egy rég nem használt megjelölést hoz vissza a BMW

hirdetés

A BMW 1-es szériája kap egy újabb, az átlagosnál sportosabb változatot az év végén. Nem csak ennyiből áll az újdonság, egy rég elfeledett elnevezést hoznak ezzel vissza a bajorok.

 

Nemsokára tovább bővül a sokak által kritizált, mások szerint viszont minden eddiginél jobb új BMW 1-es széria. A gyáriak egy újabb sportosabb változatot jelentettek be, ami több szempontból is érdekes lehet.

Először is, nem egy új csúcsváltozat érkezéséről van szó, hanem a gyáriak a nóvummal a benzines flottában tátongó méretes űrt tömik majd be vele. Jelenleg ugyanis az van, hogy vagy a 118i 140 lóerős teljesítményére bólintunk rá, vagy pedig az M135i már-már túlzásnak érződő 306 tagú ménesét kapjuk meg természetesen jelentős, majdnem kétszeres felárért cserébe. És itt jön képbe a most érkező 2 literes négyhengeres turbós egység, mely a maga 265 lóerős teljesítményével megfelelő alternatíva lehet azoknak, akik többre vágynak, mint az “átlag” vásárló, de azért nem feltétlenül az utcai versenyautó szintben gondolkodik.

hirdetés

Ami még ennél is meglepőbb, hogy a BMW most egy régi-új megjelölést is visszahoz a palettába. A “ti” egészen az E46 3-as szériáig a sportosabb variánsokat jelölte és ez most sem lesz másként. A 128ti ugyanis nem lesz hivatalosan M-es BMW, de futómű beállításban, fékek terén, dinamizmusban és egyéb specifikációkban közelebb áll majd ahhoz, mint a 118i által nyújtott megoldásokban.

Ez lesz lényegében a bajorok első olyan hot hatch próbálkozása, amikor csak az első tengely hajtott a többi nem. Bizony, a 128ti megtartja a sokak által bírált elsőkerekes mivoltát, így továbbra is csak az M135i, illetve a dízel palettán a 120d készül két hajtott tengellyel.

hirdetés

Ami fontos lehet még, az az újdonság árazása. Ez még hivatalosan nem ismert, de abból kell kiindulni, hogy a csúcsváltozat jelenlegi 15,5 millió forintos áránál azért biztos, hogy barátságosabb összeget fognak kitűzni rá a gyáriak. Nagyjából ilyen 10-11 millió forintos induló ár tűnik logikusnak, de természetesen ez a gyártó döntése lesz, novemberben a hivatalos premier alkalmával minden kiderül majd!

 

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button