Duplán jubilált a Lada
Bár Európának már nincs sok köze az orosz csodaautóhoz, a történelmi vonatkozása miatt mégis mindig kedves marad számunkra a Lada. Ezért sem mehetünk el szó nélkül, hogy 50 év alatt pontosan 30 millió négykerekűt raktak össze Togliattiban.
1970-et írunk, amikor az oroszországi Togliattiban megindul egy igazi sikersztori. Persze, az AvtoVAZ, vagy ahogy mi ismerjük Lada, lényegesen más értékrendet képvisel, mint a nyugati autógyártás, de nem szabad elvitatni, hogy az autóipar történetének egyik meghatározó pontja volt, amikor pontosan ötven évvel ezelőtt legurult az első 2101-es a gyártószalagról.
Eltelt fél évszázad tehát, a Lada gyár pedig azóta is ontja magából az autókat. Egészen pontosan annyi orosz járgány készült már el ez idő alatt, hogy most már a 30 milliomodik legyártott autót ünnepelhetik a gyáriak, ami nem kis szó.
A szóban forgó ünnepi példány egy jellegzetesen vörös fényezéssel ellátott Granta lett Club felszereltséggel. Ez az a modell, ami 2011-ben lényegében az őskövület 2107-est váltotta le és pár éven keresztül nálunk is kapható volt több-kevesebb sikerrel.
Adott tehát egy ünnepi alkalom és a hozzá köthető autó, amivel bizony egyetlen orosz megrendelő sem fog majd villogni. Miért? Mert azt nem adják át senkinek, hanem egyenesen a gyártó múzeumába kerül.
Bár szívből gratulálhatunk az elért eredményhez, sajnos mi már csak szemlélői lehetünk a Lada sztori további alakulásának. A gyártó ugyanis ebben az évben kivonult Európából, csak a márkaszervizek maradtak meg, hogy ne maradjanak támogatás nélkül azok a lelkes vásárlók, akik az elmúlt években is az orosz ipar remekére adták le a voksukat, na meg a pénzüket.