Dupla nyitánnyal kezdi a hibridezést a Renault
A Renault eddig csak mild hibrid rendszerekkel foglalkozott, most viszont hivatalosan is elrajtolt az E-Tech modellcsalád. A Captur konnektoros, a Clio pedig sima hibrid változatot kapott.
Bár az elektromos autózás nem áll távol a Renault világától, hibridet eddig csak 48 voltos “könnyű” rendszerrel kínáltak a vásárlóknak. Ez most egy csapásra megváltozott, hivatalosan is elrajtolt ugyanis az E-Tech hibrid modellcsalád, melynek első két fecskéje a Captur és a Clio.
A Captur 9,8 kWh-s akkumulátora konnektorról tölthető és az 1,6 literes benzines egység mellé társított két elektromotort látja el energiával. A rendszer összteljesítménye 160 lóerő, elektromosan pedig akár autópálya tempóban, 135 km-es óránkénti sebességgel is lehet hajtani vele, a hatótáv pedig 50 kilométerben lett meghatározva. Már a teljesítményből is kikövetkeztethető, hogy nem mind a kettő villanymotor vesz részt a hajtásban, az egyik lényegében az indítógenerátor szerepét tölti be.
A Clio esetében teljesen más szisztémát használtak a franciák. Az alapot az 1,2 literes benzines motor adja, melyhez egy elektromos motor csatlakozik. Ezt az 1,2 kWh-s akkumulátor hajtja meg, mely a fékezéskor és a szabad guruláskor tölti fel magát energiával. Ezzel így 140 lóerős összteljesítményt kapnak a vásárlók, viszont normál városi használat mellett a megszokottnál 40 százalékkal kevesebb fogyasztást lehet elérni vele.
A Clio és a Captur csak a kezdet, nemsokára a Megane is megkapja a maga konnektoros hibrid rendszerét.