Csupasz alvázzal is elérhetővé teszi a Ford a Rangert Európában
A Ford arra számít, hogy a különleges felépítményre vágyó vállalkozások szívesen látnának egy eredetileg pickupként ismert modellt is a flottájukban. Szimpla- és duplafülkés kivitelben egyaránt elérhető lesz a Ranger csupasz alvázas változata.
Kimondottan a vállalkozásokat célozza meg a Ford a legújabb Ranger variánssal, ami már nem pickup lesz, hanem egy csupasz alvázas, azaz gyakorlatilag bármilyen felépítménnyel felszerelhető tehergépjárműként kerül be a kínálatba szimpla, vagy akár duplakabinos kivitelben is.
Az újdonságtól nem kevesebbet vár a gyártó, mint hogy a kis- és nagyvállalkozásokat is jobban meg tudják majd szólítani, hiszen sokan végeznek olyan speciális munkát az autójukkal, amihez a hagyományos platós kialakítás már közel sem az optimális megoldást jelenti.
Éppen ezért a Ford nem csak az alapokat kínálja a vásárlóknak, hanem azok rendelkezésére bocsájtja a 160 cégből álló QVM (Quality Vehicle Modifier), azaz bevizsgált felépítménygyártó hálózatát is, aminek köszönhetően megbízható, minden igényt kielégítő és természetesen garanciális átalakításhoz juthat, aki a Ranger tehergépkocsi mellett teszi le a voksát.
Egyelőre a Ranger Chassis Cab motorpalettája csak egyetlen erőforrást tartalmaz, azaz kezdetben kizárólag a kétliteres, négyhengeres EcoBlue dízel egységgel lesz elérhető, mely 170 lóerő leadására képes 420 Nm nyomaték mellett.
Az értékesítés jövő januárban kezdődik meg, a csupasz változat ára (a többit természetesen a felépítmény határozza meg) egyelőre még nem ismert.
Magyarországon viszont még a sima 2 személyes platóst sem lehet megtalálni. Pedig szerintem van sok olyan vállalkozó, akinek nincs szüksége 5 ülésre, de 1 méterrel hosszabb platóra igen.