Olvastár

Csak annyi, amennyi kell!

Az autózás világában már egy ideje divat, hogy csillogó-villogó extrákkal vakítják el a gyártók a vásárlókat. Persze, van benne ráció, hiszen mindig jó, ha többet kapunk a pénzünkért. Csak aztán mindig van valaki, aki rávilágít arra is, hogy bizony néha az is óriási előny, ha csak annyit kapunk, amennyit kell.

 

Ha az ember autót néz magának, akkor előszeretettel böngészi az extrák listáját. Meglegyen benne a prémium érzés, vigyázzon rám, amikor elszalad velem a ló, de az se baj, ha megkapom a teljes újgenerációs mozis élményt, amikor éppen a dugóban araszolok. Ok, ezzel nincs semmi baj. Vagyis hát van, méghozzá az, hogy ezek az igények roppant módon sokba kerülnek még egy többszázezer kilométert futott roncshalmazba csomagolva is, ráadásul minél több a tudás, annál nagyobb a hibafaktor is.

Furgonként és platósként is elérhető már a modell

Manapság úgyis szépen lassan az egekbe szöknek az autók árai, amely folyamatnak bizony a villanyosítás sem kedvez éppen. A villany pedig a jelenlegi álláspont szerint kell, hiszen a döntéshozók szerint ez fogja megmenteni a világot (vagy nem, ez csak álláspont kérdése). Jó, hát legyen, villanyozzunk, ami alól úgy néz ki, hogy a jövőben az áruszállítók sem képezhetnek majd kivételt.

Kimondottan kedves a “tekintete” de mégsincs túltolva a dizájn

Pontosan ezért, manapság egyre több gyártó jelentkezik villanyos furgonokkal, melyek leginkább a már ismert áruszállítók utólagos átalakításaiból születnek meg. Ennek köszönhetően a hatótáv ebben a szegmensben még roppant visszafogott, ráadásul horror árakat kérnek el egy-egy új példányért, már ha éppen akad belőlük készleten és nem hosszú hónapok várakozása után kezdhetünk neki a hangtalan fuvarozásnak.

Remek ár-érték arány, ami manapság nagyon ritka a piacon

Mindenképpen vesztes szituációban vagyunk, ha gyorsan szeretnénk elektromos kisteherhez jutni, ráadásul a vállalkozásunkra még nem szakadt rá Elon Musk nemrég értékesített nagymennyiségű Bitcoin készlete? Közel sem, csak nem szabad félni az újdonságoktól!

A kategórián belül is kedvező elektromos hatótávval kecsegtet a Cenntro

A Cenntro egy kimondottan új elektromos gyártó egyenesen Kínából, a magyarországi forgalmazója pedig az e-furgon.hu. És ez az a pont, ami miatt nem szabad megijedni, hiszen ez egyben jót is jelent. Miért? Mert elérkeztünk arra a pontra, hogy a kínaiak látják el a világ elektromos autóiparának döntő többségét akkumulátorokkal és technikai megoldásokkal, így egyértelmű, hogy konyítanak a dologhoz. Nem kicsit, hanem sokat!

Alapáras a tolatókamera, így könnyen terelgethető zsúfoltabb helyeken is

A napokban Magyarországon debütált gyártó mindezek mellett még egy érzékeny pontra rátapintott, ami bizony nem más, mint az árazás. Nem a prémium szegmenset szeretnék ráhúzni a fuvarozásra, hanem azt szeretnék, hogy minél több helyre eljussanak az autóik. Azt pedig manapság csak úgy lehet elérni, hogy alaposan a konkurencia alá kell lőni ezen a téren.

A platós kivitel értelemszerűen olcsóbb

A Cenntro Logistar 200 már ránézésre is ezt a vonalat képviseli. A dizájn nincs túltolva, krómot nagyítóval sem találhatunk, minden a funkcionalitás figyelembevételével lett kialakítva. Van viszont háromféle felépítmény, a zárt áruszállító, a dobozos és a platós, mindegyik kiváló pakolhatósággal. Ez a zárt kivitelnél például 1,25 méteres belmagasságot jelent és 4,7 köbméternyi kihasználható területet, a dobozos CARGOBOX esetében pedig már 1,55 méteres magassággal találkozhatunk a raktérben 1,6 méteres szélesség és 2,77 méteres mélység mellett.

Nem csak nagy dolgokat lehet vele szállítani, hanem kimondottan nehezeket is. 1010 kilogramm a maximális terhelhetőség.

A beltérben is a kopogós műanyagok hódítanak, de ez ebben a kategóriában sokszor nem hátrány. Ezen felületek ugyanis könnyebben tisztíthatók, és ahol meló van, ott bizony kosz is lesz. Persze, nem arra kell gondolni, hogy egy elsőgenerációs Swift belterét dobták bele a dobozba a gyáriak. A műszerezettség ugyan nem digitális, a középkonzolt viszont egy méretes tapogatható kijelző uralja, korszerű Androidos felülettel. Bár közvetlen internetkapcsolattal nem rendelkezik a fejegység, a rendszer legalább nem borzasztóan lassú és még könnyedén tanulható is. Ami furcsa, hogy bár van távirányítós ajtónyitás, a tehergépjármű elindítása kulcs behelyezést és elfordítást kíván meg, a menetválasztó pedig tényleg úgy néz ki, mint egy hagyományos váltókar. Dicséretes, hogy alapáron jár a tolatóradar és a kamera.

A beltér egyszerű, de nem igénytelen.

Na, de jöjjön a Logistar 200 legfontosabb része, ami mindenkit érdekel. Ez bizony nem más, mint az elektromos hajtás. Nem kell itt sem többre gondolni, mint amire az átlag felhasználónak szüksége van. Az egyetlen elektromos motor 60 kw-os teljesítménnyel bír, amit egy 41,86 kWh-s LFP akkumulátor lát el energiával. Ezzel a kombinációval 310 km-es hatótávot ígérnek a gyáriak, ami városi áruszállítóként bőven elegendő, főleg annak fényében, hogy gyorstöltéssel 20 százalékról 45 perc alatt visszanyerhető a teljes töltöttség. Impozáns adatok, de még ennél is fontosabb, hogy a gyártó aakkumulátorokra 5 év vagy 200.000 km garanciát vállal, az alvázra pedig 3 év vagy 60 ezer kilométer a szavatossági idő.

Műanyagok mindenhol, de itt a cél a könnyű tisztíthatóság és a praktikum.

Fontos hangsúlyozni, hogy a Logistar 200 főként városi környezetben érzi jól magát, ezt támasztja alá a maximum 80 kilométeres óránkénti végsebesség is, illetve a laprugós felfüggesztésnek sem örülnének sokan ma már nemzetközi viszonylatban.

Hátulról is könnyen pakolható a CARGOBOX, de van oldalsó ajtó is a kisebb csomagoknak.

Mindezek mellett egy kimondottan könnyen vezethető járműről beszélhetünk, mely csak úgy árasztja magából a megbízhatóságot a maga egyszerű kedvességével. Persze, a prémiumérzetnek a halvány szagát sem adja egyetlen porcikája sem, de legalább a gyáriak közleménye szerint azonnal elérhető hazai készletről is, elég csak felkeresni a hazai forgalmazót, az e-furgon.hu oldalt is üzemeltető Birdiecar Hungary Kft.

Dobozos felépítménnyel is arányos marad, ráadásul ez a kivitel tényleg parádésan pakolható.

Mennyiért? A jelenlegi ára furgonos kialakítás esetén 29 500 Euro+ÁFA, míg a platós kivitel már 28 850 Euro+ÁFA ellenében elvihető. Persze, első pillantásra ezen összegek is magasnak tűnnek, de érdemes megnézni, hogy a piacon jelenleg ennek a többszöröséért vannak csak némileg elérhető alternatívák.

Az elektromos rendszer könnyen hozzáférhető, ha szerelni kell. De nem kell!

Ott van például mindjárt a Nissan e-NV 200, melyet már nem forgalmaznak, de hasonló kategóriát képvisel. Ahhoz pár hónappal ezelőtt bruttó 15,4 millió forintos induló árral lehetett hozzájutni. A nevesebb márkák kínálatában már inkább 20 millió feletti árakkal találkozhatunk. Az új Volkswagen ID.BUZZ Cargo például igaz, hogy dizájn és felszereltség terén többet nyújt, de ott már bizony 23 millió forintról indul a buli.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Ezt is nézd meg

Close
Back to top button