Búcsút int a legerősebb dízel egységének a BMW
A BMW is farag egy picit a palettán az új emissziós normák érdekében: a négy darab turbóval megtámogatott háromliteres gázolajos motor már csak pár hónapig marad a kínálatban.
Ahogy a Mazda korlátozza a kétliteres MX-5 gyártási kapacitását és a Mercedes limitálja bizonyos AMG modellek elérhetőségét, bizony a BMW sem kerülheti el, hogy ne nyúljon bele a palettába az új emissziós normák betartása érdekében. A bajorok a motorpalettából nyesnek le, egyelőre csak egy darabot.
Az a darab viszont a gázolajos paletta legteteje, azaz a Bimmerpost értesülései szerint jövő nyártól a négy turbóval szerelt háromliteres sorhatos dízel B57 megjelölésű motor nem lesz elérhető először az 5-ös és a 7-es szériában, majd pedig az X-es modelleknél sem. Ez egyben a jelenlegi 50d megjelölésű sorozatok végét jelenti, azaz átmeneti ideig a szintén háromliteres, ám “csak” kétturbós 40d változatok jelentik majd az elérhető dízeles csúcsot.
A hír nem előzmények nélküli, tulajdonképpen már akkor sejteni lehetett, hogy a BMW meglépi ezt a döntést, amikor arról beszéltek, hogy a B57 széria nagyon komplex, aminek köszönhetően túlságosan magas előállítási költséggel rendelkezik.