Autós Hírek

Hibrid motorkerékpáron dolgozik a Kawasaki

Az elektromos autózás mellett szépen lassan a motorkerékpárok világát is eléri a villanyosítás. A gyártók azonban nem egységesen gondolkodnak a dologban, így például míg a Harley-Davidson a teljesen elektromos hajtásban látja a lehetőségeket, a Kawasaki szerint a hibrid megoldás lesz az igazi a jövőben.

 

A villanyosítás egyre komolyabb mértékben figyelhető meg a mobilitás területén, ami természetesen nem csak a személyautók esetében figyelhető meg. Ma már tudunk elektromos teherautókról és repülőgépekről is, így érthető módon a motorkerékpárok tekintetében is előkerült már többször a villanyosítás kérdése. A Harley-Davidson például már piacra is dobta az első elektromos motorját, a Kawasaki pedig elkezdte videókkal bepromózni a készülő hibrid megoldását.

Egyelőre típusmegjelölés nélkül a hibrid meghajtás sajátosságaira helyezi a hangsújt a japán gyártó, azaz az elképzeléseik szerint a városi közlekedésnél bőven elegendő lesz a jövőben az elektromos hajtást használni, míg nagyobb tempónál a benzines erőforrásra támaszkodik majd a kétkerekű.

A Kawasaki azt is hangsúlyozza, hogy a két hajtásmód nem csak külön-külön érvényesül majd, hanem tökéletesen ki is egészítik egymást. Élménymotorozáskor például (gyors és kanyargós szakaszok váltakozása) mind a két rendszer működik majd, így alacsonyabb sebességnél és kigyorsításnál az elektromos hajtás látja el a feladatok oroszlánrészét, nagyobb tempót diktálva pedig már a belsőégésű motor dolgozik alattunk. Ez azért is fontos, mert a New Atlas magazin információ szerint a benzines erőforráshoz csak egysebességes váltó csatlakozik majd, tehát lényegében olyan áttéttel dolgozik, mintha egy normális váltót csak hatodik fokozatban használnánk. Ennek fényében pedig érthető, hogy alacsonyabb sebességnél az elektromos rendszernek kell a hátán cipelnie a nyomaték hiányából adódó “terheket”.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button