______________________________________________________________
hirdetés
Autós HírekFlotta

Beszerzés: MOST

Kedvező csillagállás

hirdetés

Hozzászoktunk, hogy manapság szinte kizárólag áremelkedéssel, kamatemeléssel, EUR-HUF árfolyamkorrekcióval, flottakedvezmény-kivezetéssel találkozunk, de most fordult a helyzet. Most újra a kereskedők köszönnek előre, újra előtérbe kerültek az 5-20%, akár 25%-os flottakedvezmények, a készletek felduzzadtak. Itt a megfelelő időablak, amikor is az elmúlt időszakban elnapolt flottafejlesztési terveinket leporoljuk, és megnyomjuk a rendelés gombot. Az MHC Mobility megmutatja, hogy miként lehet a tavalyi feltételeknél jóval kedvezőbben flottajárművet beszerezni. Sok idő nincs, aki gyorsan dönt jobban járhat.

 

A COVID hullámok után

Az elmúlt időszak kihívása az volt, hogy mégis hogyan lehet az emelkedő árazás, akadozó szállítások, módosuló járműkonfiguráció viharában jó bérletet összehozni – erre megoldás leginkább az MHC-s (ex EuroFleet-es) időben beszerzett, fix áras, rendszámos jármű készletről, volt a nyerő megoldás.

Jó hírünk van: most ezeknek a kihívásoknak vége.

hirdetés

Van készlet

Igen, van készlet, lehet márkák és típusok között válogatni – járműválasztás terén igazából nem kell kompromisszumot kötni.

Van árgarancia & szállítási határidő

hirdetés

Ha mégsem találnánk készletről, a gyártók már vállalnak árgaranciát, igaz többségében EUR/HUF árfolyamhoz kötve. Sőt a szállítási határidők sincsenek a végtelenbe tolva, az ígéretek tapasztalataink szerint inkább rövidülnek. Bár a rendeléses autóval nem járhatunk annyira jól, mint a készletessel, hiszen a mostani kamat és EUR/HUF árfolyam bármilyen irányba változhat, mire ideér a jármű.

Kedvezőbb kamatkörnyezet

A tavalyi 3 éves BIRS csúcspontja 15,10%-on volt, mostanság közel a felén, azaz 8-8,5% körül mozog. Így az autó értékvesztésének finanszírozása közel féláron van a tavalyihoz képest. Ez egy tíz millió forintos autónál is havi húszezer forintos havidíj csökkenést eredményezhet. (A számításokat a cikk írásakor vettük alapul. – a szerk.)

Túltárolt – szabadulós készlet

A készlethiány miatt a legtöbb kereskedő úgy taktikázott, ha huszas kvótát kér az adott modellből, jó ha tízet leszállít a gyártó, viszont fordult a helyzet, és bizony akár mind a húsz is időben, vagy akár még idő előtt megjelent, amelyet kötelező volt átvenni és kifizetni. Így alakult ki a járművek túltárolása, azaz a járművekben hosszabb ideig áll a pénz, mint ahogy az ideális lenne a kereskedő számára. Ezen járművekre elkezdtek milliós nagyságrendű kedvezményeket felkínálni a flottakezelők számára.

Régi-új kedvezményrendszer

Bár több helyen új elnevezésekkel, új skálázással, de visszatért a magán/kisvásárlói és a flottakedvezmény rendszer, azaz: flottakezelőkön keresztüli bérlés esetén a listaárból elérhető kedvezmények nagyságrenddel nagyobbak lehetnek – így a flottakezelés egyik nagy előnye ismét érvényesül a bérleti díjakban.

És ha az EUR ismét emelkedik?

Ezért kell gyorsan cselekedni! Az EUR-t a legtöbb kereskedő négyszáz fölötti négyszáztizenöt forint körüli árfolyammal számolta – ennek még mindig alatta vagyunk. Nem tudni meddig marad nyitva ez az időablak.

Az infláció?

A magyarországi infláció kisebb tényezővel bír, mint az előbb említett szempontok. Az indok egyszerű, az autók külföldön készülnek, így a magyar infláció maximum a helyi munkaerő költségre van hatással, amely elenyészőbb tényező, mint maga a gyártásköltség.

Meddig tart ez a lehetőség?

Gyerekkorunk egyik sorozat volt a Sliders, ahol mindig pontosan kellett érkezni az időkapuhoz, különben a főszereplők ott ragadtak. Ilyesmi játszódik most az autóiparban is, vannak kedvező időablakok, amelyeket vagy kihasználunk – vagy gyorsan elillanhat.

Elfogynak a készletes autók – újakból kevesebbet drágábbért rendelnek majd, esetleg az EUR erősödik a forint kárára, illetve, ha túl sokáig várunk akár kifutunk az utolsó EURO 6 -os autókból és már csak egy árszinttel feljebbi EURO 7-es motorizáltságra kapunk ajánlatot.

Az MNB-s kamatokat mindenki szeretné még lejjebb, alacsonyabb szinten tudni a mostani 8-9%-os sávhoz képest, de az elemzéseket latolgatva idén már nincs annyi esési lehetőség benne, mint amennyit a mostani készletes kedvezmény esetleges elvesztése überelni tudna.

Tehát a most, az valóban most van.

Szerző: Takács Péter

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button