Benzines motorral is rendelhető a Mazda elektromos autója, de csak Japánban
A Mazda első teljes értékű elektromos autója nem marad teljesen elektromos, legalábbis Japánban. Jön a benzines motorral hajtott mild-hibrid MX-30.
A Mazda első teljesen elektromos modellje lett az MX-30, mely nálunk 145 lóerős villanymotorral és 35,5 kWh-s akkumulátor csomaggal kerül a szalonokba. Gyakorlatilag az emissziós szabályozások miatt a kényszer szülte ezt a járgányt, amit mi is kipróbáltunk már, viszont tudják jól a gyáriak, hogy az értékesítések számát még mindig a hagyományosabb hajtásláncokkal lehet érdemben felfuttatni.
Ez is az oka, hogy Japánban lesz belőle benzines motorral hajtott verzió is, melyben egy 150 lóerős 2 literes erőforrás dolgozik mild-hibrid, azaz 48V-os rásegítéssel kiegészítve. A divatos kis SUV ebben az esetben 213 Nm nyomatékkal rendelkezik, tehát nem igazán beszélhetünk sportos variánsról, de egy percig sem volt arról szó, hogy az lesz valaha az MX-30.
Ami viszont biztos, hogy lesz nálunk is, az a hatótáv megnövelt változat, mely egyben a Wankel-motor visszatérését is jelenti a japánok palettájára. Az ikonikus erőforrás ebben az esetben viszont csak az akkumulátorok töltésében vállal majd feladatot, a tényleges hajtáshoz nem lesz értelemszerűen semmi köze, ahogy azt például a BMW i3 REX esetében is megszokhattuk már.