Bemutatkozott a Renault Espace legújabb generációja
Megérkezett a Renault Espace hatodik generációja, mely most már messze nem a családi egyterű kategóriát képviseli, hanem bizony ízig-vérig SUV modell lett. Az Austral formai megoldásai és technikai alapjai köszönnek vissza az újdonságon.
Ahogyan arról már korábban is beszámoltunk, a Renault nem engedi el az Espace modell kezét a jövőben sem. Persze, sok minden változott az egykoron családi egyterűként futó járgány életében, például az is, hogy a most bemutatkozott hatodik generáció már kő keményen az SUV kategóriát képviseli.
Nem is akárhogyan, hanem lényegében arról van szó, hogy a már ismert Austral modell nyújtott változataként dobták piacra a járgányt a franciák. Azonosak a technikai alapok, dizájn tekintetében pedig gyakorlatilag egy az egyben emelték át az orrészt a franciák.
Ami különbözik, az a hosszabb kasztni, mely még így is kisebb, mint az Espace előző generációja. Egészen pontosan 4722 mm-es hosszról beszélhetünk a jelenlegi felvonásnál, ami egészen pontosan 135 mm-el kevesebb, mint amit eddig tudott az autó.
Ez persze nem jelenti azt, hogy kényelmetlenebb lenne a beltér. A gyáriak ugyanis kimondottan bőséges helykínálattal ruházták fel az új Espace generációt is, még hétszemélyes felállásban is kérhető az autó, bár ekkor már utasokkal telítve igencsak korlátozott az alapból 477-677 literes (a második üléssor helyzetétől függően) csomagtér.
A belső elrendezésben sincs semmi újdonság, ha már valaki látta az Austral modellt. A műszerfal képét ugyan úgy a méretes digitális műszeregység és a mellé helyezett infotainment kijelző határozza meg. A könyöklő előtt találhatjuk a vezeték nélküli telefontöltőt, mely több helyzetben rögzíthető, alatta pedig pohártartót és plusz tárolórekeszt helyeztek el a Renault tervezői.
Hajtásláncok tekintetében nincs túlbonyolítva az új Espace egyelőre, azaz egyetlen motorizáltsággal kérhetik csak a vásárlók. Ez pedig nem más, mint az 1,2 literes háromhengeres benzines motorra épülő és egy elektromos erőforrást is tartalmazó öntöltős hibrid rendszer, mely 200 lóerőnyi összteljesítménnyel rendelkezik, amivel az autó 8,8 másodperc alatt teljesíti a 100-as sprintet, a végsebessége pedig 175 km/órára tehető.
Ezzel a megoldással WLTP szabvány szerint mérve 4,4 literes átlag fogyasztás érhető el, de természetesen ez nagyban múlik azon, hogy a sofőr milyen mértékű akkumulátor töltöttséggel vág neki az utazásnak. Az új Espace értékesítése már áprilisban elkezdődik, árlistával viszont eddig még nem szolgált a Renault.