______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Bemutatkozott a Hyundai nagy elektromos dobása, az Ioniq 5

hirdetés

A sok kedvcsináló és beharangozó kép után végre ténylegesen bemutatkozott az Ioniq új elektromos járgánya. Szerencsére a Hyundai a tanulmány változat stíluselemeit majdnem egy az egyben emelte át a széria változatra is.

 

Az Ioniq nem is olyan régen még a Hyundai palettáján belüli modellnek számított, most viszont már különálló almárkaként jelzik azt a koreaiak. Bár a most bemutatott modell orrán is a jól ismert embléma díszeleg, ez ne tévesszen meg senkit, az Ioniq kínálata nem összekeverendő a Hyundai palettájával, itt ugyanis csak és kizárólag elektromos modellek jöhetnek szóba.

Természetesen az Ioniq 5 is ezt az irányvonalat erősíti, az alapokat hozzá pedig a gyártó új E-GMP platformja adja, ami azt is lehetővé teszi, hogy rugalmasan variálható legyen a hajtáslánc. Ennek fényében kétféle akkumulátor csomagot kínálnak hozzá a gyáriak 58 és 72,6 kWh teljesítménnyel. Ezekhez társítható egy vagy pedig két elektromos motor, így mindenki a számára legmegfelelőbb megoldást állíthatja össze megrendeléskor.

hirdetés

A legerősebb például a nagyobb akkumulátorral szerelt kétmotoros kivitel, mely 300 lóerő feletti teljesítményének köszönhetően 5,2 másodperc alatt képes elérni a 100 kilométeres óránkénti sebességet. Aki inkább a hatótávra menne rá, az egy elektromos erőforrással, de nagy akkumulátorral kéri majd a saját példányát. Ekkor “csak” 220 lóerőt kapunk a pénzünkért, ám teljesen feltöltött energiatárolókkal akár 470 kilométert is elautózhatunk majd a gyári adatok szerint. A belépő szintet az 58 kWh-s csomaggal szerelt egymotoros Ioniq 5 jelenti 170 lóerős teljesítménnyel és 8,5 másodperces 100-as sprinttel.

Külső tekintetében fontos megjegyezni, hogy szerencsére a Hyundai volt elég bátor ahhoz, hogy az először bemutatott tanulmányautó fontosabb stíluselemeit egy az egyben emelje át a széria változatra is. Megmaradtak a határozott és szögletes formák a karosszéria és a fényforrások esetében egyaránt. Érdekesség, hogy a Hyundai egyelőre nem erőlteti a kamerás visszapillantó megoldást, azaz az Ioniq teljes értékű tükröket kapott.

hirdetés

A már említett formai játéknak, na meg a “hatch” karosszériának köszönhetően kellően csalóka is a nóvum megjelenése. Elsőre képekről ugyanis kis csapotthátúnak hihetnénk, pedig az Ioniq 5 jóval nagyobb, mint amire a legtöbben számítottak. 3 méteres tengelytávval, 4,6 méteres hosszúsággal és 1,9 méteres szélességgel rendelkezik, ezzel maga mögé utasítva a Hyundai Tucson dimenzióit is.

A belső tér legalább annyira érdekes, mint a kocsi külső megjelenése, hiszen döntően modern és letisztult megoldássokkal találkozhatunk, de mellette szerencsére maradtak fizikai gombok is a műszerfalon a fontosabb funkciók eléréséhez.

A két egymás mellé helyezett 12 colos kijelző felülete teljesen személyre szabható, értelemszerűen a kormány mögötti rész a vezetéshez fontos funkciókat jeleníti meg, a másik pedig az infotainment rendszer irányítására szolgál. Mindezek mellé még egy kiterjesztett valóság (AR) alapon működő Head-Up Display is található a műszerfal tetején, szintén fontos információkkal ellátva a vezetőt menet közben.

Az Ioniq 5 az újgenerációs SmartSense biztonsági csomagot is megkapta, aminek köszönhetően autópályán képes magától vezetni az elektromos járgány, illetve városban folyamatosan figyeli a környezetét, felismeri a gyalogosokat és a táblákat, illetve figyelmeztet, ha balesetveszélyes helyzet alakul ki. Az újdonság forgalmazása idén nyáron kezdődik, az árazása egyelőre még ismeretlen.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button