Belsőégésű motorral is bemutatkozott az új Citroen C3
Nem ritka mostanság, hogy bizonyos gyártók először az új modellek elektromos változatait mutatják be. Így történt ez a Citroen C3 esetében is, de most kiegészült a paletta belsőégésű alternatívákkal is.
A Citroen C3 legújabb generációja még tavaly év végén mutatkozott be, ám első körben csak és kizárólag elektromos formában. Mostantól viszont már azok számára is lehet alternatíva a kis francia, akik még inkább a benzines erőforrásokra támaszkodnának.
Az új belépő szintet mostantól ugyanis az 1,2 literes turbós motor képviseli 100 lóerős teljesítménnyel, melyhez hatsebességes manuális váltót társítanak a gyáriak, természetesen elsőkerék-meghajtással. A következő lépcsőfok viszont már egyben egy lépés is a villanyosítás felé, hiszen egy hibrid rendszerű hajtásról beszélhetünk.
Ez a Hybrid 100 kivitel, mely az 1,2 literes háromhengeres benzines motort egy elektromos erőforrással és 48 voltos lítium-ion akkumulátorral egészíti ki, az erőt pedig már egy hatsebességes duplakuplungos automata váltószerkezet továbbítja a hajtott tengely felé. Természetesen tisztán elektromos üzemmódban is képes így a C3 közlekedni, főleg kisebb távokon és városi környezetben. A gyártó hivatalosan villanyos hatótávot nem közölt, de az álláspontjuk szerint a városi használat 50 százaléka megoldható a benzines motor beindítása nélkül.
A benzines C3-asok várhatóan most nyáron kerülnek a szalonokba.