______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Az FCA csoport mellett most már a Honda is a Tesla CO2 kvóta vásárlója

hirdetés

Ahogy arról már korábban is beszámoltunk, az emissziós normák szigorodásával teljesen elfogadott lett a gyártók közötti CO2 kvóta kereskedelem. Most a Honda használja ki ezt a lehetőséget, ugyanis az FCA csoport mellett ők is betársultak a Teslához ebben az értelemben.

 

Ahogy egy szabályozás megjelenik a világban, úgy nyílnak ki a hozzá köthető kiskapuk. Na de mi van akkor, ha ezeket a kiskapukat nem bezárni akarják a döntéshozók, hanem még ki is plakátolják őket “erre tessék” jelzésekkel? Akkor lesz nagy biznisz a CO2 kvóta kereskedelem.

Ez az az újfajta iparág, melyet egyre több gyártó vesz igénybe, hogy elkerülje az Európai Unió hatalmas emissziós büntetéseit. Az EU pedig nem hogy tiltaná, hanem hivatalos álláspontja alapján meg is engedi azt. Ennek értelmében tehát nem a gyártók felelősség alól kibúvásáról beszélhetünk, hanem bizony egy jogilag is helytálló üzleti modellről.

hirdetés

Ott van például a Tesla, aki tavaly óta potom pár százmillióért cserébe megosztja a CO2 paletta átlagát az FCA csoporttal. Mindkét félnek előnyös az üzlet? Persze, hiszen az emissziós normákat túlteljesítő fél pénzre válthatja az eredményeit, míg a másik fél jelentősen csökkentheti a kiadásait, ha már valami okból kifolyólag nem tudta időben teljesíteni a jelenleg megszabott 95 g/km CO2 paletta átlagot. A Fiat ráadásul megerősítette, hogy jövő évben is megmaradnak Tesla “ügyfélnek”, ami mögött az állhat, hogy nemes egyszerűséggel még mindig olcsóbb ez a megoldás, mint gőzerővel nekiállni fejleszteni és elektromos, illetve hibrid modellekkel teleszórni a palettát.

Érthető tehát, hogy most a Honda is úgy döntött, hogy inkább az amerikai elektromos cégnek fizetnek, ezzel pedig elkerülhetik a jóval vaskosabb EU-s büntetéseket. A japán gyártó vezetősége annyit fűzött hozzá a dologhoz, hogy ez egy elkerülhetetlen lépés volt, amit az Unió döntéshozói kényszerítenek rá a gyártókra a folyamatosan csökkenő határértékkel. Vagy betársulsz valakihez, vagy pedig kifizeted az együttműködésbe betolt pénz többszörösét bírságokra. Amíg az első verzió teljesen legális, addig miért is választaná valaki a másodikat?

hirdetés
Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button