Az Euro NCAP szerint veszélyes a fizikai gombok hiánya
A hivatalosan elismert törésteszteket végző és balesetmegelőző rendszereket tesztelő szervezet szerint veszélyes kizárólag a kijelzőkre helyezni bizonyos funkciókat, ezért a jövőben lepontozódhatnak a teszteken azok az autók, melyek nem rendelkeznek fizikai gombokkal.
Manapság mondhatni trend, hogy az autógyártók egyre nagyobb képernyőket helyeznek el az autókba, melyekkel lényegében kiváltják a fizikai gombokat. Na de ez milyen hatást gyakorol a vezetésre? Nem veszélyes állandóan a kijelzőre tekingetni, hogy elérjük az általunk kívánt funkciót?
Az Euro NCAP szerint mindenképpen az, ezért az értékelési rendszerük áttervezését helyezték kilátásba. Ez annyit tesz, hogy a jövőben azok a modellek, melyek nem rendelkeznek fizikai gombokkal, egy csillaggal kevesebbet kapnak, akármennyire is jó a töréstesztjük vagy működik az aktív és passzív balesetmegelőző rendszerük.
A tervek szerint az új értékelési módszer 2026-tól lépne életbe és első körben azt vizsgálnák a tesztelők, hogy az ablaktörlő, a hangkürt, az irányjelző vagy a segélyhívó rendelkezik-e fizikai gombbal vagy karral. Egyes információk szerint ez a lista a későbbiekben tovább bővülhet, így kényszerítve a gyártókat még több fizikai gomb elhelyezésére, hogy vezetés közben minél gyorsabban lehessen elérni a funkciókat és ne vonja el a sofőr figyelmét a menürendszerek feltérképezése.