Alig 80 kilométert bírt ki a Corvette Z06 motorja
Mintegy karácsonyi meglepetésnek szánta magának egy amerikai srác az új Corvette Z06-ot, de egy pillanat alatt rémálom lett belőle. Alig 80 kilométer megtétele után adta meg magát az új sportkocsi.
Egy új autó átvétele mindig óriási örömmel tölti el az embert. Ott van a rengeteg pénz, amit kiadtunk érte, a várakozás hosszú időszaka, majd egyszer csak csöng a telefon, végre mehetünk. Így történt Amerikában egy bizonyos Marco Garciával is, aki végre mehetett átvenni az új Corvette Z06-osát.
Bár ekkor már birtokolt egy “alap” Stingray kivitelt a szériából, mégis nagyon várta az új játékszer megérkeztét. Elmondása alapján a saját karácsonyi ajándékáról van szó, így természetesen prioritást élvezett a kocsi átvétele, így neki is vágott egyedül a kereskedésbe vezető útnak, ahol már várta az újabb sportkocsi.
A nagy örömben emberünk még azt sem vette számításba, hogy ha a kocsijával egyedül megy az újabb verdáért, akkor mind a kettőt nem fogja tudni egyszerre elhozni. Sebaj, szerencsére a szalonban nagyon kedvesek voltak, így az értékesítő felajánlotta, hogy hazavezeti a régebbi járgányt ha Garcia utána visszaviszi őt a Z06-al a kereskedésbe. Így is történt, a problémák is nagyjából ekkor kezdődtek.
Az új járgány motorja ugyanis már az első körben elkezdett furcsa hangot generálni, ami a kereskedővel a szalon felé vezető úton csak erősödött. Érdekes, hogy sem a szalon alkalmazottja, sem az újdonsült tulajdonos akkor nem gondolt komoly problémára. Talán azzal nyugtatták magukat, hogy annyira új az autó még, hogy bejáratósan így kell viselkednie.
Persze, ez nem fedte a valóságot. A Corvette az értékesítő visszavitele után hazafelé ugyanis hirtelen dadogni kezdett, majd végleg elvesztette az erejét és megállt. Onnantól semerre, nem egészen egészséges füst jelezte, hogy a motor 80 kilométernyi közlekedés után gyorsan nyugalmazta önmagát. Ekkor a kereskedés már bezárt, így emberünknek nem volt más választása, haza kellett trélereznie az autót, majd másnap vissza a kereskedésbe.
Természetesen itt csak garanciális esetről lehet szó, de a történtek azért is idegesítik Garciát, mert elmondása alapján összesen 180 ezer dollárt fizetett az autóért a készlethiány miatt, ami pontosan 75 ezer dollárral több, mint amibe egy új Z06-nak kerülnie kellett volna. Rengeteg pénz ez közel két órányi örömködésért, amiből másfél óra az értékesítő fuvarozásával telt el.
Szóval jelenleg a Z06 a szervizben és nagy erőkkel vizsgálják a szakértők, hogy mi történhetett. Az kizárt, hogy az új tulajdonos széthajtotta, mivel a kocsi még a bejáratós programmal futott, szóval akkor sem lehetett volna 6500-as fordulat fölé pörgetni a 679 lovas 5,5 literes V8-as erőforrást, ha azt emberünk szerette volna. De hát miért is szerette volna, lényegében a probléma kezdetekor a másik kocsiját követte hazafelé.
A sztori tétje? Meg kell állapítani, hogy egyedi esetről van szó, vagy esetleg minden egyes jövőbeli Z06 tulajnak szembe kell néznie azzal, hogy akár már az átvétel napján széteshet a kocsi motorja. Ha ez utóbbi adja meg a választ, az viszont egy komoly és költséges beavatkozás lesz a gyártó részéről.