______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 használtan? Mire kell figyelni? Kérdezz-Felelek Extra

hirdetés

Az Alfa Romeo Giulia sokak által vágyott tárgy, főleg az erősebb összkerekes Veloce Q4 kivitelben. Gergely most egy használt példányra szeretne lecsapni, de szeretne értesülni az esetleges buktatókról is. Pista segít.

 

Az újkori Alfa Romeo paletta egyértelműen egyik legszebbje a Giulia, mely ráadásul igazán vérpezsdítő hajtásokkal is piacra került. Gergely most egy ilyen példányt nézett ki magának. Nem a széthajtott darabokkal szemezget, de azért érthető módon benne van a félsz is.

“Sziasztok srácok!
Végre úgy néz ki, hogy megtudom venni gyerekkorom álomautóját , egy Alfa Romeo Giulia Veloce q4-et.
Amiket nézegetek elsősorban 100.000km alattiak.
Esetleg tudnátok valami tanácsot adni mikre kell figyelni? Csomót néztem utána de nem nagyon találtam róla hosszútávú tesztet/cikket. Egyik szerelő ismerősöm aztmondta, hogy az összkerekeseknek van egy betegsége az osztóműnél, mert elvileg ugyanaz van benne mint a régebbi Maseratti quatroporte-jában és ő is megszívta ezt, viszont erre nem találtam semmit.
Ha tudtok valami tanácsot adni mikre figyeljek azt nagyon megköszönném.
Tisztelettel:
Egy ausztriába dezertált 21 éves srác
Fülöp Gergely”

Igaz lehet a híresztelés, hogy az osztómű a gyenge pont? Vannak más buktatók is? Egyáltalán tényleg a Q4 a legjobb? Pista tanácsai következnek.

hirdetés

Szervusz Gergely!

Na ezért nem érdemes hallgatni a „tutira” és a „szerelő ismerősöm mondta” sztorira, már csak azért sem, mert a Giulia (952) és a Stelvio (949) is ugyanaz – a Magna Steyr által tervezett – osztómű található, amit ezekhez a típusokhoz fejlesztettek ki. Az ATC (Active Transfer Case) nem más, mint egy olajban futó kuplungtárcsa-csomag, amely igény szerint osztja a nyomatékot az első- ill. a hátsó tengelyek között. A kompakt első differenciálmű alig 11 kiló, az egész rendszer nincs 50. Innentől kezdve kizárt, hogy a „régebbi Maseratiban” az lenne.

És igen, aki idióta módra rugdossa, mert azt hiszi Evót vagy WRX-et vett, annak előbb-utóbb beköszön a szervízszámla – ahogy tenné azt minden más típusnál is – de hétköznapi használatban nem találtam nyomát annak, hogy baja lenne.

hirdetés

Én azonban mégsem venném meg, már csak azért sem, mert a sima, hátsókerekes, Torsen-sperres Q2-es nekem többet ad élvezeti értékben, és ha igazán meg akarod tapasztalni, milyennek is kell lennie egy sportos szedánnak, akkor te is inkább olyat keresel.

A Giuliára volt pár gyári visszahívás, érdemes lecsekkolnod, hogy alvázszám alapján ezek a garanciális javítások el voltak-e végezve rajta. Mivel ezek a visszahívások a gyújtás- ill. fékrendszert érintették, ezért nagyon ajánlott ennek ellenőrzése (ez előbbi hosszútávon szétbarmolja a katalizátort és motorhibát okoz, utóbbinál az ABS működik rendellenesen, vagy sehogyan).

Amire figyelj oda, azok a meglazul bilincsek a vízcsöveken, a zajos üzemanyagszivattyú is jelzi a cserét illetve a turbót is sokan szeretik digitális módban használni, ami nem tesz neki jót.

Elég sok szoftveres frissítés is érkezett hozzájuk, a fedélzeti elektronika több – inkább zavaró – hibáját is javították ezek. Ha teljesen kitekert kormány mellett hangos a szervó vagy hallod, hogy darálja a gumit, akkor nem kell beszarni: a nagyon agresszív és sajátos futóműgeometriából adódó Ackerman-szög miatt van, amely lehetővé teszi a gyors irányváltásokat illetve az alulkormányzottságra való hajlamot csökkenti. Porschésok ismerik ezt és hál’ Istennek, hogy ilyen.

Összességében elmondható, hogy a Giulia nem egy problémás típus, sokkal kevésbé az, mint amit azok terjesztenek róla, akiknek sosem volt bátorságuk beleülni vagy tulajdonolni egyet, pedig megtehették volna.

Keress egy hátsós, kéziváltóst. Jobb lesz az életed. Ezek talán az utolsó Alfa Romeók még, nem átfazonírozott PSA-termékek.

üdv
Pista

Címkék

Hasonló tartalmak

3 komment

  1. Munkám során vezettem mindenféle (sok prémium márka is, új S csomagos A5, jaguarok stb..) bérautót, de csak a Giulivál mentem el munka után autózni. Ez a kocsi semmi máshoz nem fogható. Amikor megláttam a parkolóban és beültem már megvett, na mondom majd vezetni biztos nem lesz nagy szám. Nem is tévedhettem volna nagyobbat. Akkoriban Mx-5-ös mazdám volt, ez jobban és direktebben fordul. A 2 liter turbóval is nagyon jól ment, simán utazni pedig nagyon ergonomikus és kényelmes. Annyiban nem adok igazat Pistának, h flepnis automataval kell venni. Soha ilyet nem tapasztaltam automatánál, villámgyors ha te váltasz, és kitalálja a gondolataidat, ha csak simán automatában hagyod. Annyira jó, hogy nagyobb élmény, mint a kézi, városban pedig szuper kényelmes. A 2kerék hajtással abszolút egyetértek. És igen parkolásnál valóban darálja a gumikat. Egy negatívumot találtam csak: nem lehet kikapcsolni az ESP-t 🙁

  2. Sziasztok!
    Megtámogatnám Pista hozzászólását: én hajtom már több, mint 3 éve a Pista által is tesztelt fehér első szériás Q2-es Giuliát. Kb. 60e km ment bele nálam, lassan eléri a 100 ezret, hiba nélkül. Olajcsere 8-10e km-ként, most viszem majd váltóolajcserére is. A fékek is jól bírják, 60 ezernél cseréltem őket, és még sok van bennük. Nekem eddig az összkerék nem hiányzott, jó téli gumival nincs gond – persze nem járok síelni a hegyekbe… Ami különösen tetszik a Q2-ben, a gyári alacsony hasmagasság (persze odafigyelést kíván parkolásnál, rosszabb utakon). A motorja picit optimalizálva van, egész jól megy és keveset fogyaszt :))) Kapott egy Ragazzon hátsó dobot, hogy legyen hangja is. Egyedül a “prémium” hifi fáj… Nagyon harm(an)atos. Nem is értem, ezt hogy gondolták… A “buta” fedélzeti rendszerrel viszont teljesen jól együtt tudok élni, nem igénylem a érintőképernyős óriástabletet. Ennyit tudok elmondani róla röviden. Kedvelem. Valószínűleg megtartom 🙂
    Remélem tudtam segíteni!

  3. Ez egy igazán korrekt, független , őszinte válasz – vélemény – cikk!!! Le a kalappal és csak így tovább!!!! Gratulálok!🤗
    Egy régóta Olasz, Alfa rajongó és tulaj ..😉

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button