Autós Hírek

Az Alfa Romeo Giulia QV pár évesen lehet jó vétel? Kérdezz-felelek extra

Ki ne vágyna egy erős benzines, ráadásul kimondottan jó dizájnnal rendelkező autóra? Attila is szemet vetett egy Alfa Giulia QV modellre, de mivel az autó már pár éves, azért megkért minket, hogy beszéljünk a lehetséges buktatókról is.

 

Az Alfa Romeo Giulia gyárilag legerősebb kivitele a QV, mely nem csak megjelenésével pezsdíti fel az ember vérét, hanem bizony a dinamizmusa és a hangzása is az álomautó kategóriába emeli az olaszt. A bemutatása óta viszont már eltelt pár év, így elkezdtek megjelenni a piacon a használtabb példányok is. Érdemes félni egy 100 ezer kilométert futott QV-tól? Erre kíváncsi Attila.

“Sziasztok!

Éppen a fenti típus vásárlása előtt állok. 2017-es évjárat 96.000 km van az autóban. Szeretnélek megkérdezni titeket hogy ennyi kilométerrel érdemes-e még megvenni, illetve milyen hibákra kell figyelni az autó megvétele során?

Válaszotokat előre is köszönöm.
Attila.”

Csík sietett Attila segítségére egy átható és sok részletre kitérő elemzéssel:

Üdv Attila!

Ha elkezded túrni a netet, hamar felszalad majd a szemöldököd, mert első ránézésre a Giulia viszonylag problémás autónak jön majd ki. A sok írás mögött azonban a legtöbb évjáratnál nem találsz jelentős mechanikai hibát (amilyet a német prémiummárkáknál szép számmal szokás, de még japánoknál is), amelyiknél igen (ABS és hátsó féktárcsa-töréses gondok, amelyeket a gyár visszahívási akciók során elvileg százszázalékosan rendezett), azok sem a Te évjáratodba tartoznak, mert a 2020/21-es típusokra vonatkoznak. No meg – a Quadrifogliónak eleve más is a fékrendszere, arra pedig semelyik évjáratban nem volt panasz.

A Giuliák tipikus hibái közé leginkább elektromos nyűgök tartoznak: akkukból savszivárgás (ritkán), néha leáll az autó és nem lehet újraindítani (ez se gyakori, de látható mennyiségben fordult elő), feleslegesen kigyulladó hibavisszajelzők, amelyekről kiderül, hogy ok nélkül riasztottak. A kétliteres motoroknál, épp a 2017-18-as évjáratokban előfordult gyújtáskimaradás, visszadurrogás, de megint csak mondom – azok nem a QV-k.

Általános hiba volt viszont pont a Te évjáratodban (2019-ig), hogy néha nem lehetett kikapcsolni az adaptív tempomatot – csak a funkciót, de fék érintésére természetesen kilőtte magát, csak úgy általában bekapcsolva marad a rendszer a háttérben. 2020 utáni autóknál pedig előfordult, hogy az üzemanyagszintjelző magasabb értéket mutatott a valósnál.

Olyan jellegű költséges és nagy horderejű hibákról, amiktől a mai autóknál félni szokás – láncszakadás, turbókigyulladás, motor-összeakadás, váltószétesés, dugattyúlyukadás – egyáltalán nem tudunk.

A Giuliák mesterien kivitelezett műszaki tárgyak, végtelenül igényes mechanikai elemekkel, s ahol a visszahívási akciók engedelmes tulajdonosokra találtak, ott kirívóan megbízható járműveknek is tartják őket – ez például Európa, ahol egyes országokban A Toyota és a Lexus utáni helyre sorolták a Giuliákat, a Mercedesek, BMW-k, Audik, Volvók fölé. Amerikában, ahol kevésbé gondosak a tulajdonosok, rosszabbak róluk az ítéletek.

Amúgy pedig annak a Ferrari-származék motornak százezer kilométer meg se kottyan, ha rendesen hordták szervizbe az autót.

De egyvalamit ne feledj – egy bármilyen benzines Giulia, de különösképpen a QV olyan élményt ad, amiért cserébe még egy német prémiumautó szerényebb megbízhatóságát is elnézi az ember. De ez a statisztikák szerint azoknál jobb.

Sok sikert, imádni fogod!

Üdv
Csikós Zsolt

 

Címkék

Hasonló tartalmak

Egy komment

  1. Annyira próbáltad sulykolni Csík, hogy ez megbízhatóbb a német prémiumoknál, hogy a végén már Te is belebolyolódtál a mondanivalódba. Amúgy egy 3 éves modern kocsinak mi baja lehet?
    Egy 10 éves Audinál se csinál olyat az adaptív tempomat, amilyen hibáról itt irtál. És még sorolhatnám. Csak szeretne ez olyan megbízható lenni, mint egy Audi.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button