A Volvo nem engedi el még egy darabig a belső égésű motoros XC90-est
Bár a svéd márka volt egy időben a legnagyobb szószólója a villanyos átállásnak, most már ők is egyre visszafogottabban beszélnek a dologról. Most például az derült ki, hogy a belső égésű motorral szerelt XC90 még egy jó darabig velünk maradhat.
A Volvo az elmúlt években gőzerővel feküdt rá a villanyosításra, aminek eredményeként ma már szép számban kínálnak elektromos modelleket is. Nem véletlen, hiszen a svéd márka az elsők között csatlakozott azokhoz, akik meghirdették a 2030-ra tervezett teljes villanyos átállást.
A kereslet visszaesés azonban szépen lassan megváltoztatja a gyártók hozzáállását, így a Volvo is elkezdett engedni azokból a bizonyos elvekből. Legalábbis erre enged következtetni, hogy a márka szóvivője egy belső égésű motoros modell további sorsáról beszélt az Auto Express magazinnak.
Ez pedig nem más, mint az egyik legkeresettebb Volvo, az XC90-es, mely jelenlegi formájában már csaknem 10 éve van a piacon. Persze, ez idő alatt kapott egy-két ráncfelvarrást, de joggal kérdezheti az ember, hogy ennyire a modellciklus végén járva, vajon mi lesz a típus sorsa a jövőben.
A gyári forrás válasza egyértelmű: “Addig folyamatosan fejlesztjük az XC90-est, amíg van rá kereslet, ez egy nagyon fontos modell a számunkra”. Ez annyit tesz, hogy mostanság biztosan nem veszik le a palettáról a mild és konnektoros hibrid hajtással rendelkező autót, sőt, egy újabb modellfrissítés is várható a jövőben a gyáriak szerint. Azt is elárulta a Volvo embere, hogy hiba a tisztán elektromos EX90-est az XC90 utódjának vagy helyettesítőjének tekinteni, hiszen a két modellel két különböző vásárlói réteget szólítanak meg.
Modellciklus vége? Ezek szerint szó sincs róla! Az XC90-től amúgy sem áll távol a szokatlanul hosszú modellciklus, hiszen az előző generáció is 14 évig volt a piacon, természetesen jó pár frissítés közbeiktatásával.